Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > آخرین رده‌‌بندی اپراتورهای اینترنت پرسرعت کشور

آخرین رده‌‌بندی اپراتورهای اینترنت پرسرعت کشور

آخرین رده‌‌بندی اپراتورهای اینترنت پرسرعت کشور
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 1 914


رده‌بندی ارائه‌دهندگان اینترنت پر سرعت (ADSL) توسط معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شد. این رده‌بندی هر سه ماه یکبار توسط رگولاتوری اعلام می‌شود و اپراتورهای اینترنت پرسرعت بر اساس ۵ فاکتور با هم مقایسه می‌شوند.

بر اساس جدیدترین رده‌بندی اپراتورهای اینترنت پرسرعت (ADSL) توسط معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ۱۲ شرکت ارائه دهنده اینترنت پرسرعت، PAP ها، بر اساس معیارهای مشخص شده از سمت رگولاتوری رتبه بندی شده‌اند.

غلامرضا داداش زاده، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئی در مورد معیارها و شاخص‌های این بررسی توضیح داد:

اپراتورهای ارائه‌دهنده اينترنت پرسرعت در سه ماهه دوم سال ۹۴ براساس نظرسنجی از كاربران در پنج شاخص كيفيت، پشتیبانی، ارزش‌گذاری به مشتريان و وفاداری، رسيدگی به شكايات و تناسب قيمت و تنوع سرويس ارزيابی شدند.
بر اساس اعلام داداش زاده، انتقال داده‌های آسياتك رتبه اول، داده‌گستر عصر نوين با نام تجاری‌ های‌وب و آريا رسانه تدبير با نام تجاری شاتل به طور مشترك رتبه دوم و پارسان لين ارتباطات با نام تجاری پارس آنلاين رتبه سوم را كسب كردند که خدماتشان در سطح خوب قرار دارد.

همچنین داده‌پردازی فن آوا و ندا گستر صبا با نام تجاری صبانت به طور مشترك رتبه چهارم را کسب کردند که در رده اپراتورهای قابل قبول قرار دارد.

در این رده بندی پيشگامان توسعه ارتباطات رتبه پنجم، مخابرات ايران و انتقال داده‌های رهام داتك به طور مشترك رتبه ششم و ۳ شرکت لايزر، عصر انتقال داده‌ها با نام تجاری عصر تله کام و كارا امين ارتباط به ترتيب رتبه‌های هفتم تا نهم را به دست آوردند. رتبه‌های پنجم تا نهم در سطح ضعیف قرار گرفتند و باید در جهت تلاش برای ارتقاء كيفيت و جلب نظر مشتری اقدام كنند.

به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، اين رتبه‌بندی براساس ميانگين امتيازی كه كاربران از صفر تا ۲۰ در ۵ شاخص اعلام شده به اپراتورشان داده‌اند، انجام شده است و در چهار سطح عالی، خوب، قابل قبول و ضعيف سطح‌بندی می‌شوند. بدین ترتیب هیچ اپراتوری در تابستان ۹۴ موفق به قرار گرفتن در سطح عالی نشد.