Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > مایکروسافت با پشت سر گذاشتن اکسان‌موبیل حالا پس از اپل دومین شرکت ارزشمند جهان است

مایکروسافت با پشت سر گذاشتن اکسان‌موبیل حالا پس از اپل دومین شرکت ارزشمند جهان است

مایکروسافت با پشت سر گذاشتن اکسان‌موبیل حالا پس از اپل دومین شرکت ارزشمند جهان است
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 9 004



در دنیای پرفراز و نشیب تجارت هیچ چیز ماندنی نیست و همه روزه شاهد افت و خیز سهام شرکت‌های خوش‌نام بین‌المللی هستیم. در همین راستا هفته گذشته شاهد رشد سهام مایکروسافت بودیم که باعث شد این شرکت، کمپانی نفت و گاز آمریکایی اکسان‌موبیل (Exxon Mobil) را پشت سر گذاشته و مقام دوم شرکت‌های ارزشمند جهان را از آن خود کند.

ساتیا نادلا با ورود به مایکروسافت اقدامات بسیار و تحولات مهمی در آن ایجاد کرد. وی با کاهش هزینه ها، تعدیل نیرو و تمرکز بر تکنولوژی تلفن های همراه و محاسبات ابری سهمی بزرگی در پیشرفت مایکروسافت داشت و باعث افزایش ارزش سهام آن شد. تا جایی که اکنون مایکروسافت پس از اپل با ارزش ترین شرکت جهان است.

جالب است بدانید که اکسان‌موبیل برای سالیان سال عنوان با ارزش‌ترین شرکت دنیا را از آن خود کرده بود تا اینکه چند سال قبل اپل توانست این شرکت را پشت سر گذاشته و جای خود را به عنوان اولین شرکت ارزشمند دنیا محکم کند. البته همان‌طور که در ابتدا گفتیم تجارت افت و خیز‌های خاص خود را دارد و اپل سال گذشته با کاهش سهام، مقام اول را به اکسان‌موبیل داد اما دیری نپایید که مجدد این عنوان را از آن خود کرد تا بی چون و چرا ارزشمندترین شرکت جهان باشد.







از طرف دیگر مایکروسافت نیز که همیشه جایی در میان آمار بهترین‌ها دارد، با توجه به روند عملکرد مثبت خود از سال گذشته تا کنون توانست ارزش سهام خود را بیشتر از ۴۰ درصد کند و این امر به مایکروسافت کمک کرد تا اکسان‌موبیل را کنار زده و در مقام دوم لیست ارزشمند‌ترین شرکت‌های جهان قرار گیرد.

ارزش بازار (به مجموع ارزش روز و متعارف سهام یک شرکت سهامی عام گفته می‌شود. این ارزش معادل ارزش روز و جاری یک سهام ضرب در تعداد سهم‌های منتشر توسط یک شرکت است.) مایکروسافت در حال حاضر حدود ۴۰۸ میلیارد دلار می‌باشد در حالی‌ که ارزش بازار اکسان‌موبیل ۴۰۲ میلیارد دلار می‌باشد. البته با توجه به عملکرد این دو شرکت در چند سال گذشته انتظار داریم در آینده شاهد رقابت تنگاتنگ هر دو شرکت در کسب مقام ارزشمندترین شرکت دنیا باشیم.




همانطور که اشاره شد اپل توانسته به راحتی جای خود را به عنوان ارزشمندترین شرکت دنیا محکم کند و در حال حاضر ارزش بازار این شرکت ۶۷۰ میلیارد دلار است و با توجه به آمار چشمگیر فروش آیفون ۶ کاملا مشخص است که مایکروسافت و اکسان‌موبیل راه درازی را برای پشت سر گذاشتن اپل پیش رو دارند.


کلمات کلیدی :

اندروید مارکت