Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > اپل تصمیم دارد نسل گوشی‌های 4 اینچی خود را با تولید آیفون 6s مینی ادامه دهد

اپل تصمیم دارد نسل گوشی‌های 4 اینچی خود را با تولید آیفون 6s مینی ادامه دهد

اپل تصمیم دارد نسل گوشی‌های 4 اینچی خود را با تولید آیفون 6s مینی ادامه دهد
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 10 764



اگرچه اپل پس از سال‌ها پافشاری روی سایز چهار اینچی آیفون، نسخه بزرگ‌تری از این گوشی را امسال عرضه کرد، اما به نظر می‌رسد این کمپانی درصدد عرضه‌ی گوشی‌هوشمند چهار اینچی دیگری است، چراکه شماری از کاربران همچنان به استفاده از آیفون‌هایی با سایز کوچک علاقه دارند.


تیموتی آرکوری، یکی از تحلیل‌گران کمپانی کاون، در جلسه‌ای که با سهامداران داشت، سندی نمایش داد که براساس آن به نظر می‌رسد اپل بار دیگر درصدد عرضه‌ی یک گوشی‌هوشمند ۴ اینچی در سال ۲۰۱۵ است. بر این اساس احتمال دارد که اپل سال ۲۰۱۵ آیفون را در سه مدل روانه‌ی بازار کند که در این بین آیفون 6s مینی با بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش چهار اینچی، دو مدل کنونی را همراهی خواهد کرد.

همچنین وی براساس اطلاعات منابع مشخصات فنی آیفون 6s مینی را مشابه آیفون 5s عنوان کرده که سال پیش روانه‌ی بازار شد، البته این مشخصات فنی در قالب طراحی جدید اپل با گوشه‌های خمیده خواهد بود تا با دو نمونه‌ی دیگر هماهنگ باشد.

آرکوری سابقه‌ی مطالعه در مورد شایعات موجود حول محصولات اپل را داشته و پیش از این نیز جزئیاتی از آیفون ۶ را ژانویه ۲۰۱۴ بیان کرده بود که پس از معرفی آیفون ۶ صحت آن‌ها مشخص شد. البته یکی از پیش‌بینی‌های وی مبنی بر قوی‌تر بودن پردازنده‌ی مورد استفاده در آیفون ۶ پلاس، رنگ واقعیت به خود نگرفت.

در صورتی که شایعات در مورد تولید آیفون 6s مینی با واقعیت پیوند بخورد، در این صورت این محصول جایگزین آیفون 5c خواهد شد که در حال حاضر عنوان رده پایین‌ترین محصول اپل را در سبد این کمپانی به خود اختصاص داده است. یکی از پیش‌بینی‌های آرکوری استفاده از تراشه‌های ساخت کوالکام برای کاهش قیمت آیفون 6s است!

اپل در طول چند سال اخیر روی تولید گوشی‌‌های هوشمند با بهره‌گیری از صفحه‌ی نمایش کوچک پافشاری کرد و استدلال خود را نیز استفاده‌ی راحت‌تر از گوشی با یک دست بیان می‌کرد. اما با اظهار علاقه‌ی کاربران به استفاده از گوشی‌های‌هوشمند بزرگ، اپل نیز نسل جدید آیفون‌های خود را با صفحه‌ی نمایش ۴.۷ و ۵.۵ اینچی روانه‌ی بازار کرد که البته با استقبال نیز روبرو شد. البته در این بین شماری از کاربران اپل همچنان به استفاده از آیفون ۴ اینچی علاقه نشان می‌دهند که این موضوع احتمال عرضه‌ی یک نمونه‌ی چهار اینچی توسط اپل را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

علاوه بر عرضه‌ی آیفون چهار اینچی، آرکوری اظهاراتی را نیز در مورد تبلت ۱۲.۹ اینچی اپل داشته است. وی تاریخ معرفی این تبلت را بهار ۲۰۱۵ بیان کرده است. براساس گمانه‌های آرکوری این تبلت به تعداد ۱۵ تا ۲۰ میلیون دستگاه روانه‌ی بازار خواهد شد.


کلمات کلیدی :

اندروید مارکت