Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > امکانات و ویژگی‌های جدید اندروید 6 مارشمالو

امکانات و ویژگی‌های جدید اندروید 6 مارشمالو

امکانات و ویژگی‌های جدید اندروید 6 مارشمالو
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 3 062


چند شب پیش گوگل رسما از نام آخرین نسخه از اندروید را که پیش‌تر با نام اندروید M شناخته می‌شد، رونمایی کرد. از این پس باید آخرین نسخه از سیستم عامل گوگل را با نام اندروید 6.0 مارشمالو بشناسیم. در ادامه می‌توانید با امکانات و ویژگیهای جدید این نسخه آشنا شوید.

مارشمالو ( Marshmallow ) یا پف نبات ، نوعی شیرینی خمیر مانند است که از مخلوط ژلاتین و سپیدهٔ تخم مرغ و شکر یا شیرهٔ نشاسته تهیه می‌شود و بافتی اسفنجی دارد. پف‌نبات احتمالاً شکل تازه‌ای از نوعی شیرینی سودرسان به بدن است که از گیاه ختمی درست می‌شود.

در اندروید ۶ کاربر می‌تواند از طریق سنسور اثر انگشت نه تنها قفل گوشی را باز کند، بلکه در بخش‌های دیگر سیستم‌عامل مانند دسترسی به پلی‌استور برای خرید اپلیکیشن‌ها نیز استفاده کند.


در این سیستم‌عامل می‌توان حتی در صفحه‌ی قفل نیز جستجوی صوتی را تجربه کرد تا از طریق گوگل‌ناو، موضوع مورد نظر کاربر جستجو شود.

در اندروید ۶ همچنین چراغ LED نشانگر فعال بودن حالت شارژ سریع را به کاربر اطلاع می‌دهد.

در بخش لیست اپلیکیشن‌ها در اندروید جدید نیز قابلیت جستجوی سریع اضافه شده است تا کاربر سریع‌تر بتواند بین انبوهی از اپلیکیشن‌ها، یکی را پیدا کرده و اجرا کند.


دسترسی اپلیکیشن‌ها نیز بطور کامل تغییر کرده است و حالا دسترسی‌های اپلیکیشن تنها در زمان نصب درخواست نمی‌شود و حتی در زمان اجرا نیز وقتی اپلیکیشنی بخواهد دسترسی خاصی به بخشی از سیستم‌عامل داشته باشد، باز هم به کاربر اطلاع رسانی شده و مجوز لازم را از وی کسب می‌کند.

اگر در اپلیکیشن‌های مختلف مانند تلگرام یا واتس‌اپ یا یک صفحه‌ی وب مورد خاصی را مشاهده کنید مثلا بخواهید بدانید، رستورانی که در متن به آن اشاره شده کجاست، تنها کافی است تا آن را لمس کرده و کمی انگشت خود را روی صفحه نگاه دارید تا گوگل اطلاعات لازم در مورد آن را برایتان نمایش دهد. این قابلیت Now on Tap نام‌گذاری شده است.


در اندروید ۶ حتی اگر صفحه‌نمایش خاموش باشد هم دستیار صوتی Google Now به دستورات شما گوش می‌دهد و تنها کافی است بگویید OK Google و سپس دستور خود را اجرا کنید.

در اندروید جدید می‌توانید اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده را حذف کنید.


گوگل در اندروید ۶ کنترل بهتری بر روی مصرف انرژی دارد. طول عمر باتری نکسوس ۵ و نکسوس ۶ قدیمی با اندروید ۶ در زمانی که صفحه‌نمایش خاموش است، ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

بدون شک دارندگان نکسوس کمتر از دیگران برای دریافت سیستم‌عامل جدید انتظار خواهند کشید و این نسخه تا چند روز دیگر برای ابزارهای نکسوس ارائه می‌شود. شرکت‌های دیگر برای آن‌که نسخه سفارشی این محصول را برای دستگاه‌های خود تولید کنند به زمان بیشتری نیاز دارند. البته لازم به توضیح است قبل از آن‌که این رویداد به‌طور رسمی برگزار شود اسلاید‌های مربوط به این دو گوشی معرفی شده روی فضای اینترنت منتشر شد. اسلایدهای جدید نشان می‌دهند گوشی 6P به یک پردازنده اسنپ‌دراگون 810 نسخه 2.1 و یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی با تفکیک‌پذیری WQHD تجهیز شده است. انرژی لازم این دستگاه را یک باتری 3450 میلی‌آمپری تأمین می‌کند که البته اگر بخواهیم ظرفیت این باتری را با آی‌فون‌های جدید اپل مورد مقایسه قرار دهیم مشاهده خواهیم کرد که باتری‌ این دستگاه‌ نسبت به‌ آی‌فون توان بیشتری ارائه می‌کند.

لیست گوشیهایی که سامسونگ اعلام کرده برای آنها آپدیت اندروید 6 را ارائه خواهد داد:

گلکسی نوت 5
گلکسی اس 6 آج پلاس
گلکسی اس 6 آج
گلکسی اس 6
گلکسی اس 6 دو سیم کارت
گلکسی نوت 4
گلکسی نوت 4 دو سیم کارت
گلکسی نوت آج
گلکسی تب A
گلکسی آلفا