Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > معرفی و مشخصات سامسونگ گلکسی S7 و S7 Edge

معرفی و مشخصات سامسونگ گلکسی S7 و S7 Edge

معرفی و مشخصات سامسونگ گلکسی S7 و S7 Edge
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده
  • بازدیدها 9 047


اسمارت فون های پرچمدار جدید سامسونگ پس از ماه ها شایعه سرانجام دیروز در کنگره جهانی موبایل معرفی گشتند و اعلام شد از تاریخ 11 مارس (21 اسفند) در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت. همچنین باید بدانید که پیش فروش این دیوایس ها نیز از امروز آغاز شده است.

طبق روال همیشگی کمپانی کره ای مورد بحث، گلکسی اس 7 و اس 7 اج از همان روز اول در بسیاری از بازارهای جهان در دسترس علاقه مندان قرار خواهند داشت.

همچنین به گزارش نشریه کره ای Yonhap News، مدیر ارتباطات موبایل سامسونگ، یعنی «دی جی کوه» نیز تاریخ عرضه این محصولات را تائید نموده و اعلام داشته این اسمارت فون ها از 21 اسفند در 60 کشور دنیا که شامل آمریکا نیز می شود، موجود خواهند بود.

او همچنین ادعا نموده فروش این مدل ها از نمونه های قبلی بیشتر تخمین زده می شود زیرا شرکت آنها به افرادی که این تلفن های هوشمند را از امروز تا زمان عرضه پیش خرید نماید، یک دستگاه هدست Gear VR نیز به صورت رایگان هدیه خواهد داد.

در این راستا بد نیست یادآوری نمائیم اسمارت فون های گلکسی اس 6 در سال 2015 حدود 38 میلیون دستگاه فروختند و اکنون این شرکت امیدوار است امسال بالغ بر 40 میلیون تلفن هوشمند Galaxy S7 را تا انتهای سال جاری میلادی به فروش برساند.

مدتی قبل از فرا رسیدن تاریخ رونمایی از گلکسی S7 و گلکسی S7 اج، شایع شده بود که این دو پرچمدار از امکان ثبت عکس های متحرک (موسوم به زنده) برخوردار هستند، قابلیتی مشابه Live Photos در آیفون یا Zoe در تلفن های هوشمند HTC که به لطف آن عکس ها مثل یک ویدیوی کوتاه چند ثانیه ای به ثبت رسیده و مشاهده لحظاتی قبل و بعد از فشردن دکمه شاتر در آنها امکان پذیر خواهد بود.

در نهایت، موعد رونمایی فرا رسید و سازنده صحبتی از این قابلیت به میان نکشید، موردی که موجب شد شایعات پیشین نیز به دست فراموشی سپرده شوند.

اکنون اما خبر می رسد با وجود عدم اعلام سازنده، پرچمداران جدید سامسونگ از قابلیت ثبت تصاویر زنده بهره مند هستند و این امکان با نام Motion photo به رابط کاربری بخش دوربین افزوده شده است.

البته لازم است توجه داشته باشید که در Motion photo بر خلاف Live Photo های اپل، این امکان وجود ندارد که فریم های کلیپ ویدیویی را به عنوان عکس انتخاب کنید و تنها یک فایل مشابه GIF در اختیار خواهید داشت.

گلکسی S7 برای بازی کردن مناسب خواهد بود

از آنجایی که هر روز به طرفداران بازی‌های موبایلی افزوده می‌شوند، شرکت سامسونگ سعی دارد که تجربه‌ی بهتری را به بازی‌کننده‌های موبایل انتقال دهد. استفاده از صفحه‌های نمایش‌ ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل باعث شده که گوشی‌ها به توان پردازشی بالایی نیاز داشته باشند. کیفیت بالای صفحه نمایش هم به نوعی باعث می‌شود که بازی‌ها با مشکلات مختلفی اجرا شوند. افت فریم یکی از مشکلاتی خواهد بود که در بیشتر بازی‌ها آن را مشاهده می‌کنیم.

سامسونگ برای اینکه این مشکل را از بین ببرد و بازی‌ها به شکل بهتری روی گوشی‌های گلکسی S7 اجرا شوند، برنامه‌ای به نام Game Launcher را معرفی کرده است. این برنامه باعث می‌شود که وضوح تصویر صفحه نمایش در زمان اجرای بازی‌ها کاهش پیدا کند تا بازی مورد نظر با فریم ریت بالاتری اجرا شود. سامسونگ در این برنامه ویژگی‌های بیشتری را هم قرار داده تا بازی‌کننده‌ها بتوانند بهتر بازی کنند و گوشی گلکسی S7 را بخرند.

البته سامسونگ در زمان عرضه‌ی Galaxy S6 هم برنامه‌ای به نام Game Tuner را معرفی کرده بود که تقریبا همین کار برنامه‌ی Game Launcher را انجام می‌داد؛ اما برنامه‌ی جدید قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این برنامه می‌توانید از صفحه نمایش فیلم بگیرید یا از بازی‌ها عکس تهیه کنید.

با وجود اینکه تغییرات اعمال شده در این گوشی انقلابی نیستند، اما همچنان با یک گوشی با کیفیت، خوش‌ساخت و زیبا روبرو هستیم. ماژول دوربین برآمدگی بسیار کمی در بدنه‌ی دستگاه ایجاد کرده، پردازنده به Exynos 8890 یا اسنپدراگون ۸۲۰ ارتقاء یافته و درگاه میکرو SD نیز به آن اضافه شده است. بدنه‌ی پشتی دستگاه نیز انحنا پیدا کرده تا ارگونومی آن بهبود پیدا کند. همه‌ی این‌ها باعث شده‌اند تا Galaxy S7 به گوشی بهتری تبدیل شود. علاوه بر این‌ها، سامسونگ موفق شده است تا بدون نیاز به درپوش‌های خارجی، گوشی خود را ضد آب کند. همچنین گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ دارای قابلیت فلش نرم‌افزاری برای عکاسی سلفی هستند.
در آخر هم بگوئیم که گلکسی اس های 7 سامسونگ امکانات و ویژگی های بسیار بهتر از مدل های اس 6 دارند؛ از جمله می توان به قابلیت ضد آب و ضد گرد و غبار بودن، نمایشگر همیشه روشن، پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی و تکنولوژی خنک کننده مایع اشاره نمائیم.

تصاویری از گلکسی S7 و S7 Edge: