Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > آپدیت جدید تلگرام: امکان انجام بازی های آنلاین بین کاربران

آپدیت جدید تلگرام: امکان انجام بازی های آنلاین بین کاربران

آپدیت جدید تلگرام: امکان انجام بازی های آنلاین بین کاربران
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 3 472


در زمان کوتاهی که از انتشار نسخه‌ی ۳.۱۲ تلگرام می‌گذرد این اپلیکیشن بروزرسانی جدیدی را با شماره نسخه‌ی ۳.۱۳ منتشر کرده که ویژگی جالب Game به آن اضافه شده است.

بدون شک نوآوری‌ها و پشتیبانی‌های صورت گرفته از تلگرام قابل تقدیر است به طوری که حتی بزرگان عرصه‌ی اپلیکیشن‌ها از جمله اینستاگرام، اسنپ چت، واتس‌اپ و‌... نیز در مقابل تلگرام و نوآوری‌های فوق‌العاده‌ی آن به زانو درآمده‌اند. این بار در مدت زمان کوتاهی که از آپدیت ۳.۱۲ می‌گذرد تلگرام پلتفرم گیمینگ را به تلگرام اضافه و آن را تحت نسخه‌ی ۳.۱۳ روانه‌ی مارکت‌ها کرده است. توسط این امکان از این پس قادر خواهید بود تا تحت نظر تلگرام به انجام بازی‌های مختلف و رکوردی بپردازید و با دوستان خود در این زمینه رقابت کنید. شاید درک آنکه چگونه یک بازی آن هم با گرافیک قابل قبول و دارا بودن صدا و موسیقی در تلگرام قابل انجام خواهد بود کمی مشکل باشد اما با ما همراه باشید تا این قضیه را برای شما شرح دهیم.

به نقل از تلگرام در حال حاضر ۳۰ بازی جذاب توسط دو ربات gamee@ و gamebot@ در اختیار کاربران قرار گرفته است که همگی از نوع رکوردی و رقابتی بوده تا جنبه‌ی جذاب‌تری به این ویژگی جدید تلگرام ببخشند. شما چه در چت شخصی با یک فرد و چه در گروه می‌توانید با تایپ دستور gamee@ و gamebot@ لیستی از بازی‌های موجود را مشاهده کنید و با لمس بازی مورد نظر، تصویر و دکمه‌ی پلی را برای آن چت ارسال کنید. بعد از این کار هر کاربری از جمله خود شما با لمس گزینه‌ی Play به صورت آنلاین و توسط مرورگر وارد بازی خواهد شد.این موضوع به این معنا است که هیچ کاربری نیاز به دانلود یا نصب بازی نخواهد داشت و همه چیز در مرورگر گوشی اجرا خواهد شد.

خوشبختانه طراحی بازی‌ها به نوعی انجام شده است که حس می‌کنید داخل یک اپلیکیشن مجزا هستید و اجرا شدن آن‌ها در مرورگر گوشی هیچ محدودیتی برای انجام بازی ایجاد نخواهد کرد. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که اگر مرورگر داخلی تلگرام را فعال کرده باشید (ios) می‌توانید بدون خروج از تلگرام به انجام بازی بپردازید. پس تا به اینجا با نحوه‌ی ورود به یک بازی و انجام آن آشنا شدیم.


حال به توضیح اینکه چگونه فضای رقابتی در این بازی‌ها شکل می‌گیرد خواهیم پرداخت. هرکاربری که روی گزینه‌ی Play لمس کند دارای شناسه‌ی منحصربه فردی خواهد بود که امتیازات گرفته شده در آن بازی، حتی با وجود آنکه در مرورگر گوشی اتفاق می‌افتند در تلگرام ثبت خواهد شد. برای مثال وقتی شما روی این گزینه لمس می‌کنید و وارد بازی می‌شوید بعد از انجام آن و بازگشت به صفحه‌ی گفتگو، پیامی در چت ارسال خواهد شد و امتیاز شما در بازی را به اطلاع کاربر یا کاربران مقابل خواهد رساند. این رکورد شما به طور زنده در این بخش ثبت خواهد شد به این معنا که اگر موفق به ارتقای رکورد خود شوید رکورد قبلی به روز می‌شود و چدیدترین امتیاز شما را نشان می‌دهد. از همین رو کاربران مختلف حاضر در چت یا گروه می‌توانند به نوبت بازی مورد نظر را انجام دهند و با ثبت امتیاز خود با یکدیگر به رقابت بپردازند. شما قادر به تنها بازی کردن این بازی‌ها نیز خواهید بود و می‌توانید با ارسال این دو دستور به خود، به تنهایی از انجام این بازی‌ها لذت ببرید.

البته بدیهی است که این امکان یک ویژگی سرگرم کننده است و انتظار نمی‌رود تمام کاربران از این امکان جدید استقبال کنند، اما با این حال ابتکار جدیدی که پشت این ویژگی است مطمئنا توجه کاربران بسیاری را به سوی خود جلب خواهد کرد. به نقل از تلگرام تعداد ۳۰ بازی حاضر در این ربات‌ها به مرور افزایش خواهند یافت. ضمن آنکه این بازی‌ها برای اجرا از HTML۵ استفاده می‌کنند بنابراین مشاهده یا انجام هر بازی که فکرش را کنید حتی بازی‌های سه‌بعدی در آینده‌ای نزدیک امکان‌پذیر خواهند بود.

پیش‌نیازها
تلگرام اعلام کرده است که برای استفاده از این ویژگی نیازمند iPhone ۴ یا جدیدتر و اندروید ۴.۴ یا بالاتر خواهید بود. ضمن آنکه تلگرام هر دو طرف باید به نسخه‌ی ۳.۱۳ آپدیت شده باشد.

ساخت بازی
تلگرام پلت‌فرم گیمینگ خود را نیز همچون استیکرها به صورت آزادانه در اختیار کاربران قرار داده است به این معنا که می‌توانید با استفاده از API اختصاصی این پلت‌فرم خود شما نیز به ساخت بازی بپردازید.

دانلود تلگرام