Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > نمایشگرهای جدید شارپ به هر شکلی در می‌آیند!

نمایشگرهای جدید شارپ به هر شکلی در می‌آیند!

نمایشگرهای جدید شارپ به هر شکلی در می‌آیند!
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده
  • بازدیدها 7 959



کمپانی ژاپنی شارپ در CES امسال حضور پر رنگی داشت و علاوه بر معرفی تلویزیون‌های ارزن قیمت 4K و تلویزیون 8K از نمایشگر جدید خود که قادر است در اشکال مختلف مورد استفاده قرار گیرد، رونمایی کرد.

شارپ نمایشگرهای جدید خود را FFD یا Free Form Display می‌نامد. این نمایشگرها که در CES رونمایی شده‌اند قرار است در خودروها و محصولات دیگر بکار گرفته شوند. یکی از چالش‌های اصلی تولیدکنندگان، استفاده از نمایشگرها در اشکال غیر چهارگوش است که ظاهرا شارپ این مشکل را حل کرده، تا تولیدکنندگان بتوانند نه تنها این نمایشگرها را بصورت دایره یا بیضی شکل استفاده کنند بلکه از آن در اشکال مختلف نیز بهره ببرند. گفته می‌شود که خودروسازان روی خوش به این نمایشگرها نشان داده‌ و قصد دارند از آن‌ها در محصولات آینده‌‌‌شان استفاده کنند.

شارپ چند نمونه‌ی اولیه از FFD را در CES به نمایش گذاشته که عموما برای داشبور خودروها طراحی شده‌ است. گفته می‌شود این نمایشگرها سال ۲۰۱۷ در خودروها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شارپ از فناوری IGZO خود در این نوع از نمایشگرها استفاده کرده تا مصرف انرژی نیز به حداقل برسد. این نمایشگرها به شکلی طراحی شده‌اند که نیازی به لبه و حاشیه نداشته باشند. به همین دلیل به آسانی می‌توان آن‌ها را به اشکال مختلف در آورد.

شارپ می‌گوید از این نمایشگرها در موبایل‌ها و ساعت‌های هوشمند نیز می‌توان استفاده کرد. تَصَورِ موبایل‌های غیرچارگوش و متفاوت را در ذهن داشته باشید.