Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > جدایی بنیان‌گذار اندروید (اندی روبین)، از گوگل

جدایی بنیان‌گذار اندروید (اندی روبین)، از گوگل

جدایی بنیان‌گذار اندروید (اندی روبین)، از گوگل
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 14 292



اندی روبین، مدیر بالا رتبه‌ی گوگل که پس از تصاحب اندروید به این شرکت پیوست، گوگل را ترک کرد. گوگل نیز طی بیانیه‌ای که توسط لری‌پیج منتشر شده، این موضوع را تایید کرده است.



اندرو ای. رابین (به انگلیسی: Andrew E. Rubin) از پیشگامان تکنولوژی، و یکی از بنیانگذاران شرکت اَندروید است.

او سابقاً و تا مارس ۲۰۱۳، " معاون ارشد " مدیر بخش موبایل و محتویات دیجیتالی در گوگل بود که پروژه توسعهٔ اَندروید، سیستم‌عاملی با کد باز برای تلفن‌های همراه را رهبری می‌کرد. در ۱۳ مارس ۲۰۱۳، لری پیج در قالب یک پست وبلاگی اعلام کرد که اندی رابین، جهت تمرکز بر روی پروژه جدیدی در گوگل، از بخش اَندروید منتقل شده است.

روبین چهار اختراع ثبت شده دارد.

زندگی‌نامه
روبین در روستای چاپاکو در ایالت نیویورک بزرگ شد. پدرش روانشناس است که با توجه به علایقش یک شرکت تجاری کوچک راه‌اندازی کرد. کار اصلی شرکت خلق تصاویری از جدیدترین ابزارهای الکترونیک برای استفاده در تبلیغات بود، بنابراین اطراف روبین همیشه پر از تصاویر این وسایل بود. او به کار با کامپیوتر علاقه‌مند بود و در جوانی روی طرح یک کامپیوتر کار کرد.




حال براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، اندی روبین گوگل را ترک کرده است. لری‌پیج مدیرعامل گوگ در بیانیه‌ی خود این موضوع را تایید کرده و بهترین‌ها را برای روبین آرزو کرده است. او گفته است که:

با اندرویدی که او خلق کرد، میلیاردها کاربر خوشحال هستند. از این بابت ممنونم.
اندی روبین در سال ۲۰۰۵ و به دنبال تصاحب استارتاپ او توسط گوگل، کارمند گوگل شد. در آن زمان، اندروید در واقع بیشتر شبیه به یک ایده‌ی اولیه بود. زمانی که او در مارچ ۲۰۱۳ از بخش اندروید خارج شد، این سیستم‌عامل به پر کاربرترین سیستم‌عامل موبایل دنیا تبدیل شده بود.

اما روبین پس از گوگل چه کار خواهد کرد؟ روبین قرار است مدیریت یک استارتاپ مربوط به سخت‌افزار ماشین جوجه‌کشی را هدایت کند.

روبین از سال گذشته که بخش اندروید را ترک کرد در گوگل باقی ماند تا بر روی پروژ‌ه‌ی روبات‌های این شرکت کار کند. جسیکا لسین از The Information چندی پیش توییت کرد که روبین نیاز به آزادی بیشتری در گروه روباتیک گوگل دارد. او در توییتر نوشته بود که روبین بدنبال ساختار شبیه به Calic است.

وال‌استریت‌ژورنال حدس می‌زند که لری‌ پیج بخش روباتیک را جزیی از هسته‌ی گوگل می‌داند و مایل نیست تا آن را مستقل کند.

جیمز کافنر، دانشمند بخش تحقیقات گوگل، قرار است جایگزین روبین شود و مدیریت گروه روباتیک گوگل را برعهده گیرد.

حال باید دید که روبین در صنعت کاملا متفاوت تجهیزات جوجه کشی، چطور عمل خواهد کرد!