Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > مشخصات Galaxy S6 فاش شد

مشخصات Galaxy S6 فاش شد

مشخصات Galaxy S6 فاش شد
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 16 032



هنوز چندین ماه با معرفی گلکسی S6 فاصله داریم، اما شایعات این دستگاه از هم‌اکنون تمام سایت‌های تکنولوژی را پر کرده‌اند. طی چند روز گذشته سم‌موبایل اطلاعات کمی درباره گلکسی S6 و پروژه صفر به ما داد و در ادامه آن امروز اطلاعات بیشتری را از پرچم‌دار جدید سری S سامسونگ فاش کرده است.


سامسونگ، پرچمداران امسال خود را رونمایی کرده است و قرار نیست که تا پایان سال ۲۰۱۴ شاهد عرضه‌ی تلفن شاخصی باشیم. این کمپانی فصل خرید پایان سال را نیز با گلکسی اس ۵ و گلسی نوت ۴ سپری خواهد کرد. در این موضوع نیز شکی نیست که پرچمدار بعدی کره‌ای‌ها در سال آینده‌ی میلادی و با نام Galaxy S6 رونمایی خواهد شد.



حال سم‌موبایل،‌ وبلاگ نزدیک به سامسونگ، ادعا کرده که اطلاعاتی از داخل این شرکت بدست آورده که نام رمز Project Zero را برای گلکسی اس ۶ تایید می‌کنند. نکته‌ی جالب توجه در این نام‌گذاری آن است که سامسونگ تا پیش از این، برای پروژه‌ی محصولات خود از حروف الفبا پشت سر هم استفاده می‌کرد. به عنوان مثال برای گلکسی اس ۴ (Project J)، گلکسی نوت ۳ (Project H)، گلکسی اس ۵ (Project K) و گلکسی نوت ۴ (Project T) استفاده شده بود. حال این سوال مطرح می‌شود که دلیل استفاده از نام پروژه‌ی صفر برای گلکسی اس ۶ چیست؟ سم‌موبایل تصور می‌کند این نام گذاری به دلیل تصمیم سامسونگ مبنی بر ایجاد تغییرات اساسی در پرچمدار سری S خود است. شاید سامسونگ تلاش می‌کند تا محصول خاص و متفاوت را رونمایی کند. این کمپانی از زمان معرفی گلکسی اس ۳ تا به امروز از یک زبان طراحی نسبتا مشابه استفاده کرده است و شاید گلکسی اس ۶ پایان این زبان طراحی باشد.



گفته می‌شود گلکسی S6 از یک صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد. هنوز اندازه صفحه نمایش این دستگاه نامشخص است، اما به توجه به اینکه گلکسی نوت ۴ نیز هم‌اندازه نسل قبل عرضه شد به احتمال زیاد سایز نمایشگر S6 هم در حدود ۵.۱ یا ۵.۲ اینچ باقی خواهد ماند. سم‌موبایل می‌گوید: پردازنده ۸ هسته‌ای و ۶۴ بیتی این دستگاه از نوع اکسینوس 7420 است که ۴ هسته‌‌ی Cortex-A53 و 4 هسته‌‌ی Cortex-A57 دارد.



سنسور دوربین در گلکسی S6 از نوع IMX240 است که احتمال تجهیز این دستگاه به ۱۶ یا ۲۰ مگاپیکسل دوربین را به وجود می‌آورد. می‌توان احتمال داد که سامسونگ بر روی همان ۱۶ مگاپیکسل باقی بماند و ویژگی OIS یا لرزش‌گیر اپتیکال را به این نسل اضافه کند. از مشخصات دیگر این تلفن هوشمند می‌توان به دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو، حافظه‌های ذخیره سازی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت و پشتیبانی از LTE اشاره کرد. در نهایت باید گفت که این تلفن در دو نسخه با پردازنده‌های مختلف Snapdragon 810 و Exynos 7420 برای بازار‌های مختلف عرضه خواهد شد.



اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، نظر شما درباره مشخصات گلکسی S6 چیست؟ آیا سامسونگ تصمیم دارد این دستگاه را با این مشخصات و طراحی دگرگون شده نسبت به نسل‌های پیشین رونمایی کند؟