Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > شایعه ی بازگشت نوکیا با تلفن های اندرویدی

شایعه ی بازگشت نوکیا با تلفن های اندرویدی

شایعه ی بازگشت نوکیا با تلفن های اندرویدی
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 10 587



مایکروسافت به زودی نام نوکیا را از روی تلفن‌های سری لومیا حذف می‌کند، اما ظاهرا فنلاندی‌ها در تلاش هستند تا مجددا به بازار تلفن‌های هوشمند بازگردند و این بار شانس خود را در اندروید امتحان کنند.


چند روز نوکیا در جلسه‌ی مربوط به گزارش مالی این شرکت به احتمال بازگشت آن‌ها به بازار تلفن‌های هوشمند اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که با وجود توافق ۱۰ ساله‌ی نوکیا با مایکروسافت این شرکت چطور قادر به ورود مجدد به بازار تلفن‌های هوشمند خواهد بود، با این حال امروز نیز شایعات تازه‌ای در باره‌ی احتمال تولید یک تلفن پرچمدار اندرویدی مطرح شده است.

این شایعه توسط یک وب‌سایت چینی پخش شده است. ظاهرا همان تیم طراح تلفن N9 در حال کار بر روی پرچمدار جدید نوکیا است. این گوشی قرار است به سیستم‌عامل اندروید مجهز شود.



شاید توافق مایکروسافت و نوکیا به شکلی باشد که نوکیا اجازه‌ی طراحی تلفن هوشمند جدید را داشته باشد. شاید هم تلفن جدید نوکیا با نام و برند متفاوتی راهی بازار شود.

تلفن N9 نوکیا، اولین محصول این شرکت با سیستم‌عامل MeeGo بود، سیستم‌عاملی که شباهت بسیاری به اندروید داشت. بسیاری از ژست‌های لمسی فعلی اندروید نیز از MeeGo الگو برداری شده‌اند. N9 از نظر شکل و شمایل ظاهری و کیفیت ساخت هنوز هم شاخص به نظر می‌رسد و شاید اگر تیم طراح آن، تلفن جدیدی تولید کنند، نتیجه‌ی قابل قبولی را به همراه داشته باشد.