Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > تماشا کنید: اجرای همزمان ۱۰۰ نرم‌افزار در اوبونتو 14.04

تماشا کنید: اجرای همزمان ۱۰۰ نرم‌افزار در اوبونتو 14.04

تماشا کنید: اجرای همزمان ۱۰۰ نرم‌افزار در اوبونتو 14.04
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده
  • بازدیدها 9 959



توزیع‌های لینوکس همیشه به عنوان سیستم عامل‌هایی امن مشهور بوده‌اند، اما خوب است بدانید آن‌ها در اجرای نرم‌افزارها نیز می‌توانند بسیار خوب عمل کنند، حتی با اجرای همزمان ۱۰۰ نرم افزار.

همه‌ی ما می‌دانیم اگر تعداد زیادی نرم‌افزار را همزمان اجرا کنیم به دلیل محدودیت منابع سخت‌افزاری سیستم عامل کند می‌شود تا جایی که امکان استفاده از کامپیوتر میسر نباشد و به اصطلاح هنگ کند و نیاز به راه‌اندازی مجدد داشته باشد، اما وجود مدیریت حافظه قدرتمند می‌تواند تا حد زیادی محدودیت‌های سخت افزاری را برطرف کند.



۱۰۰ نرم افزار عدد بزرگی است و اجرای همزمان آن‌ها برای هنگ کردن هر کامپیوتر قدرتمندی کافی به نظر می‌رسد. یکی از کاربران ایرانی سیستم عامل Ubuntu 14.04 برای آزمایش مدیریت حافظه‌ی سیستم عامل گنو/لینوکس خود ۱۰۰ نرم افزار را همزمان اجر می‌کند و در کمال تعجب می‌بیند نه تنها سیستم عامل هنگ نکرده و به کار خودش ادامه می‌دهد بلکه حتی در سرعت آن نیز تغییر قابل ملاحظه‌ای رخ نداده است. این آزمایش به وسیله‌ی پردازنده‌ی دو گیگاهرتز Core-i7 که خیلی هم گران قیمت نیست صورت می‌گیرد و برای باز کردن این ۱۰۰ نرم افزار بیشتر از ۵۰ درصد از توان آن استفاده نمی‌شود. از ۶ گیگابایت رم حدود ۷۵ درصد پر می‌شود و همانطور که در ویدئو خواهید دید با فشردن کلید‌های Alt + Tab لیستی از نرم افزارهای در حال اجرا با انیمیشنی بدون مکث به نمایش در می‌آید.





Ubuntu 14.04 Trusty Tahr حدود ۶ ماه پیش معرفی شد و LTS در ادامه‌ی نام آن به معنای پشتیبانی بلند مدت است، توسعه دهندگان متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۱۹ از این نسخه پشتیبانی کنند.