Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > توجه: خطر آلودگی دستگاه های اپل با بدافزار WireLurker از طریق USB

توجه: خطر آلودگی دستگاه های اپل با بدافزار WireLurker از طریق USB

توجه: خطر آلودگی دستگاه های اپل با بدافزار WireLurker از طریق USB
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 10 227



شاید تاکنون شنیده باشید که OS X و iOS مک‌بوک و آیفون اپل از ویروس‌های کامپیوتری در امان هستند؛ اما به تازگی یک بدافزار با نام Wirelurker گسترش پیدا کرده است که از طریق مک‌بوک‌ها پخش شده و آیفون و آی‌پد کاربران را ویروسی می‌کند.


محققان Palo Alto اخیراً این بدافزار را کشف کرده‌اند و اعتقاد دارند تاکنون صدهاهزار کاربر به آن آلوده شده‌اند. منبع این بدافزار اپ‌استور Maiyadi اعلام شده که یک اپ استور جانبی و غیررسمی OS X در چین محسوب می‌شود. محققات تخمین زده‌اند تا کنون 356104 بار این بدافزار دانلود شده است و بر روی مک‌بوک کاربران قرار گرفته است. در واقع این بدافزار ضرری برای OS X یا مک شما ندارد بلکه با اتصال یک آی‌دیوایس مانند آیفون، آی‌پادتاچ و یا آی‌پد آن را آلوده می‌کند.

WireLurker در واقع اولین بدافزار iOS است که درست مانند یک ویروس عادی تکثیر شده و اپلیکیشن‌ها را آلوده می‌کند. با اتصال از طریق USB این بدافزار حتی دستگاه‌های جیلبریک نشده را نیز آلوده خواهد کرد و به سرعت تمامی اپلیکیشن‌های گوشی یا تبلت شما را هم آلوده می‌کند. Wirelurker به عنوان یک اپلیکیشن کتاب کمیک با یک گواهی جعلی نصب شده و در دستگاه‌های جیلبریک شده حتی اطلاعات پرداخت سیستم‌های AliPay و TaoBao را نیز می‌دزدد.

گروه پالو آلتو در حال حاضر ابزاری موقت برای شناسایی این بدافزار عرضه کرده‌اند و توصیه می‌کنند از اپ استورهای غیر رسمی اپل و شارژرهای نامطئمن و همچنین اتصال دستگاه به مک تا حدامکان خودداری کنید. این بدافزار کماکان در حال توسعه است و سازنده آن هنوز مشخص نشده است.