Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > گلکسی S6 دو تا چهار برابر سریع‌تر از نسل قبل خواهد بود

گلکسی S6 دو تا چهار برابر سریع‌تر از نسل قبل خواهد بود

گلکسی S6 دو تا چهار برابر سریع‌تر از نسل قبل خواهد بود
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 10 572



ظاهرا سامسونگ نه‌تنها در گلکسی اس ۶ قصد دارد طراحی کاملا جدیدی را بکار گیرد، بلکه در این گوشی هوشمند از نسل جدید حافظه‌های ذخیره‌سازی با سرعت فوق‌العاده بالاتر بهره خواهد برد.


سامسونگ امسال نتوانست همچون سال گذشته انتظارات سرمایه‌گذاران خود را برآورده کند و بخش تلفن‌های هوشمند این شرکت با کاهش شدید درآمد و سود روبرو شد. در همین راستا شایعه شده که سامسونگ قصد دارد تا پرچمدار بعدی از سری S خود را با طراحی کاملا جدید روانه بازار کند. به همین دلیل نام Project Zero برای پروژه‌ی طراحی گلکسی اس ۶ در نظر گرفته شده است.

در اوایل امسال، توشیبا اعلام کرد که قصد دارد با کوالکام از UFS 2.0 رونمایی کند. اما UFS 2.0 چیست؟

UFS 2.0 استاندارد جدیدی است که قرار است جایگزین eMMC شود. حافظه‌های ذخیره‌سازی تحت این استاندارد، سرعتی بین ۲ تا ۴ برابر بیشتر از eMMCها دارند. در حال حاضر اکثر تلفن‌‌های پرچمدار بازار از eMMC بهره می‌برند. حافظه‌های NAND تحت استاندارد UFS 2.0 شبیه به SSD‌های کامپیوتر عمل می‌کنند‌، اما از نظر ابعاد به مراتب کوچک‌تر از SSDها هستند.

از نظر سرعت انتقال اطلاعات، UFS 2.0 در دو نوع ارائه می‌شود. HS-G2 که سرعت انتقال اطلاعات در آن به 725MB/s می‌رسد و HS-G3 که سرعت آن به رقم خارق‌العاده‌ی 1.45GB/s خواهد رسید. برای مقایسه بهتر، جالب است بدانید که eMMCها با سرعت 104MB/s در نسخه‌ی ۴ و حداکثر 400MB/s در نسخه‌ی ۵ کار می‌کنند. پردازنده‌ی Snapdragon 805 از eMMC v5 پشتیبانی می‌کنند.

حال رسانه‌ی کره‌ای ای‌تی‌نیوز، گزارش کرده که پرچمدار بعدی سامسونگ از UFS پشتیبانی خواهد کرد. ظاهرا علاوه بر سامسونگ، شیائومی نیز از UFS 2.0 در گوشی‌های پرچمدار آینده خود بهره خواهد برد.

اگر این اتفاق رخ دهد آن‌وقت، گلکسی اس ۶ می‌تواند بازده‌ ۲ تا ۴ برابر بالاتر از گلکسی اس ۵ را ارائه کند.





هنوز برای آنکه بتوان درمورد مشخصات فنی گلکسی اس ۶، اطلاعات دقیقی ارائه کرد، زود است؛ اما شایعات به این موارد اشاره دارند:


صفحه نمایش ؟ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۰۰ پیکسل QHD یا 2K

دوربین ۱۶ مگاپیکسل به همراه لرزش‌گیر اپتیکال با قابلیت ضبط ویدیو 4K

دوربین ۵ مگاپیکسل در جلو

پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Snapdragon 810 یا Exynos 7420

حافظه‌ی ذخیره سازی UFS 2.0 NAND

سیستم‌عامل اندروید ۵ آبنبات چوبی