Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > احتمالا اپل در ایفون 7 از دو دوربین استفاده خواهد کرد

احتمالا اپل در ایفون 7 از دو دوربین استفاده خواهد کرد

احتمالا اپل در ایفون 7 از دو دوربین استفاده خواهد کرد
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 11 023



احتمالا اپل در نسل بعدی آیفون تغییرات بنیادینی را در ساختار دوربین ایجاد کند. این تغییر شامل استفاده از یک دوربین با دو سنسور در پشت گوشی است که کیفیت تصاویر ثبت شده با آن در کلاس عکس‌های ثبت شده با دوربین‌های DSLR خواهد بود.


جان گروبر با انتشار پادکستی در وبلاگ خود، دِیرینگ فایربال، گفته که استفاده از دو سنسور در دوربین پشتی نسل بعدی آیفون می‌تواند تصاویر و ویدئوهایی با کیفیت بسیار بالا به ارمغان آورد.



گروبر در این مورد گفت:

با توجه به مواردی که شنیده‌ام، تغییرات در دوربین نسل بعدی آیفون، بزرگ‌ترین تغییر در دوربین این گوشی‌هوشمند در کل تاریخ عرضه‌ی آیفون خواهد بود. براساس آنچه که من می‌دانم، نسل بعدی آیفون از یک دوربین با سنسور دوگانه بهره خواهد برد و کیفیت تصاویر و ویدئوهای ثبت شده نیز برابر دوربین‌های DSLR خواهد بود.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط گروبر، نسل بعدی آیفون همچون وان ام۸ اچ‌تی‌سی از دوربین دوگانه بهره خواهد برد. اچ‌تی‌سی در پرچمدار خود در کنار سنسور اصلی اولترا پیکسل از یک سنسور عمق‌سنج نیز استفاده کرده است. سنسور دوم در وان ام ۸ داده‌هایی را از عمق ثبت می‌کند که این امر امکان تغییر فوکوس پس از ثبت تصویر را امکان‌پذیر می‌سازد.



یکی دیگر از سیستم‌‌های دوربین با دو لنز، توسط Corephotonics تولید می‌شود که شانس استفاده از چنین سیستمی در نسل بعدی آیفون بیشتر است. سیستم مورد استفاده در دوربین‌های کُرفوتونیکس از دو لنز با فاصله‌ی کانونی متفاوت بهره می‌برد. در زمان ثبت تصاویر، سیستم بصورت خودکار بین لنزها سوئیچ می‌کند تا اشیا در فاصله‌ی دورتر بدون نیاز به زوم ثبت شوند.

سیستم مورد استفاده در دوربین‌های کرفوتونیکس، قابلیت جالب دیگری نیز دارد. این سیستم با مقایسه تک‌تک پیکسل‌های ثبت شده توسط دو سنسور مورد استفاده، بهترین پیکسل را برای استفاده در تصویر انتخاب می‌کند.



با توجه به زمان زیاد باقی‌مانده تا معرفی نسل بعدی آیفون، هنوز برای اظهار نظر در مورد اینکه اپل از چه سیستمی در دوربین استفاده خواهد کرد، زود است. از این‌رو اظهار نظر در مورد استفاده از دوربین با سنسور دوگانه با کارکردی که در بالا اشاره کردیم، کمی سخت است. اخیرا توجه تولیدکنندگان به سمت استفاده از دوربین‌ها با سنسور دوگانه جلب شده، چراکه کمپانی‌ها درصدد بهبود کیفیت دوربین در کنار باریک نگه‌داشتن گوشی‌هوشمند خود هستند.

آیفون‌های اپل از جمله‌ی محبوبت‌ترین گجت‌ها در وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری تصاویر به شمار می‌روند. برای مثال می‌توان به وب‌سایت فلیکر اشاره کرد که بسیاری از تصاویر اشتراک گذاشته شده در آن توسط آیفون گرفته شده‌اند. اپل با معرفی نسل جدیدی از آیفون که پسوند S را با خود به‌همراه دارد، بهبودهای فراوانی را در دوربین ایجاد کرده است. برای مثال می‌توان به آیفون 4S اشاره کرد که با معرفی آن، دوربین ۸ مگاپیکسل بهبود یافته‌ی اپل نیز معرفی شد. آیفون 5S نیز شامل بهبود‌هایی در زمینه‌ی دوربین بود که از جمله‌ی آن می‌توان به لنز با f/2.2، سیستم فلاش جدید، فوکوس خودکار بهبود یافته و حالت جدید Slo-Mo اشاره کرد.

دو روز پیش سونی از نسل جدید سنسور اکسمور با رزولوشن ۲۱ مگاپیکسل و قابلیت ثبت ویدئویی 4K HDR در کنار فوکوس خودکار سریع پرده برداشت. هرچند احتمال استفاده از این سنسور ۲۱ مگاپیکسلی در آیفون 6S کمتر است، اما سنسور ۱۶ مگاپیکسل سونی با داشتن قابلیت‌های خارق‌العاده، یکی از گزینه‌های استفاده در آیفون محسوب می‌شود.


کلمات کلیدی :

اندروید مارکت