Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > اندروید 5.0.1 منتشر شد

اندروید 5.0.1 منتشر شد

اندروید 5.0.1 منتشر شد
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 10 648



همچون اکثر نرم‌افزارهای بزرگ، اندروید ۵ نیز با یک بسته‌ی بروز رسانی کوچک همراه شده است. گوگل اندروید ۵.۰.۱ را با رفع چند مشکل کوچک از جمله‌ی مشکل «بازگشت ناخواسته به تنظیمات کارخانه» منتشر کرد.


به این ترتیب جدیدترین نسخه‌ی اندروید آبنبات چوبی، 5.0.1 است که فعلا برای تبلت و تلفن‌های خانواده‌ی نکسوس شامل نکسوس ۷ سال ۲۰۱۳، نکسوس ۹ و نکسوس ۱۰ ارائه شده است. انتظار می‌رود به زودی، باقی ابزارهای خانواده‌ی نکسوس که بسته‌ی بروز رسانی به اندروید ۵.۰ را دریافت کرده بودند به نسخه‌ی ۵.۰.۱ بروز شوند.

مهم‌ترین مشکلی که در اندروید ۵.۰.۱ رفع شده مربوط به بازگشت ناخواسته به تنظیمات کارخانه است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که کاربر چند بار رمز عبور خود را به اشتباه وارد کند. بعضی از کاربران وقتی گوشی خود را در جیب خود قرار داده‌اند بصورت ناخواسته صفحه لمس شده و الگوی ورودی به اشتباه وارد شده است و دستگاه بصورت خودکار به تنظیمات کارخانه بازگشته است. این بدین معنا است که کل اطلاعات کاربر بدون تایید او حذف شده‌اند.



در اندروید ۵.۰.۱ تغییراتی در دریافت الگوی باز کردن قفل گوشی اعمال شده و حداقل طول الگوی پترن (Pattern) از یک نقطه به چهار نقطه افزایش یافته است تا بصورت ناخواسته رمز اشتباه وارد نشود. در بخش ورود کد نیز یک دکمه‌ی تایید اضافه شده تا حتی اگر رمز بصورت اشتباه وارد شد، تا وقتی دکمه‌ی اکی لمس نشود، عملیات تایید رمز، بررسی نمی‌شود.