Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > تماشا کنید: تاریخچه‌ی سیستم‌عامل اندروید

تماشا کنید: تاریخچه‌ی سیستم‌عامل اندروید

تماشا کنید: تاریخچه‌ی سیستم‌عامل اندروید
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 9 569



در حال حاضر اندروید به‌عنوان گسترده‌ترین سیستم‌عامل گجت‌های موبایل در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم‌عامل از ابتدا، محبوبیت امروز را نداشت اما در حال حاضر روی میلیون‌ها تبلت، گوشی‌هوشمند و انواع گجت‌های پوشیدنی نصب شده است. روبات انسان نمای گوگل در عمر ۶ ساله خود تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

اولین نسخه از اندروید سال ۲۰۰۸ و روی گوشی هوشمندی از تی-موبایل G1 یا اچ‌تی‌سی دریم عرضه شد. اولین نسخه از اندروید شباهتی به اندرویدی که هم اکنون در گوشی‌‌های‌هوشمند و تبلت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، نداشت. اندروید در ابتدا یک سیستم‌عامل زشت و کند بود، اما گوگل به سرعت با بازبینی آن،‌ بسیاری از مشکلات را در این سیستم‌عامل با انتشار بروزرسانی‌هایی رفع کرد. پس از گذشت مدت زمان کوتاه و با اعمال شماری از بروزرسانی‌ها در سال‌های اخیر، اندروید به یک سیستم‌عامل کاربردی و زیبا تبدیل شده است.


مقالات مرتبط:

بررسی ویژگی هریک از نسخه های اندروید
تولدت مبارک اندروید... نگاهی به مهمترین رویدادهای ۷ سال اندروید


اولین نسخه از اندروید با عنوان اندروید ۱.۵ کیک فنجانی سال ۲۰۰۸ منتشر شد. پس از انتشار اندروید ۱.۶ دونات، نوبت به اندروید ۲ نان خامه‌ای رسید که سال ۲۰۰۹ به‌همراه گوشی‌هوشمند موتورلا دروید منتشر شد. پس از انتشار نسخه‌های اندروید ۲.۲ فرویو و ۲.۳ نان زنجبیلی، گوگل سال ۲۰۱۱ اولین نسخه از اندروید را برای تبلت‌ها با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر تحت عنوان اندروید ۳ کندوی عسل روانه‌ی بازار کرد. اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی گوگل نسخه‌ی اندروید را به عدد چهار رساند و اندروید بستنی حصیری منتشر شد. این نسخه از اندروید تغییرات زیادی در رابط کاربری به خود دید. پس از انتشار اندروید آبنبات پاستیلی، نوبت به کیت‌کت رسید که نویدبخش تغییرات گسترده در اندروید بود. در حال حاضر، آخرین نسخه از اندروید با عنوان آبنبات چوبی منتشر شده که تغییرات بزرگی در آن روی داده است.



در ۶ سال اخیر اندروید تغییرات گسترده‌ای را به خود دیده و این سیستم‌عامل هم‌اکنون علاوه بر گوشی‌‌های‌هوشمند در تبلت‌ها، گجت‌های پوشیدنی، تلویزیون‌های‌هوشمند، خودروها و بسیاری از ابزار‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کلمات کلیدی :

اندروید مارکت