Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > این ۵ گوشی هوشمند بهترین دوربین را در میان پرچم‌داران ۲۰۱۴ دارند

این ۵ گوشی هوشمند بهترین دوربین را در میان پرچم‌داران ۲۰۱۴ دارند

این ۵ گوشی هوشمند بهترین دوربین را در میان پرچم‌داران ۲۰۱۴ دارند
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده
  • بازدیدها 10 198



تمامی شرکت‌های ساخت گوشی‌های هوشمند هنگام معرفی پرچم‌دار خود ادعا می‌کنند که این‌بار بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها را می‌گیرد و در این زمینه بهترین است. اما PhoneArena نگاهی بی‌طرفانه به گوشی‌های هوشمند ۲۰۱۴ انداخته و بهترین کمرافون‌ها را معرفی کرده است. اگر عکاسی و فیلمبرداری با گوشی برایتان اهمیت زیادی دارد این مطلب را از دست ندهید.

حالا که حمل یک دوربین دیجیتال منطقی به نظر نمی‌رسد و اگر قصد دارید پول زیادی بابت گوشی هوشمند خود پرداخت کنید بهتر است از دوربین بسیار خوبی نیز برخوردار باشد. PhoneArena با انجام تست‌های Blind Test و برگزاری نظرسنجی میان کاربران سعی کرده تا بهترین گوشی‌ها را از نظر دوربین انتخاب کند. در این نظرسنجی‌ها تصاویر دوربین بدون ذکر نام گوشی قرار گرفته تا کاربران بدون تعصب به برند و مدل خاصی بهترین تصاویر را انتخاب کنند. نتیجه این نظرسنجی‌ها گوشی‌های زیر را به عنوان بهترین کمرافون‌های ۲۰۱۴ مشخص کرد:

گلکسی نوت ۴ و گلکسی اس ۵



این دو پرچم‌دار سامسونگ تقریباً از یک سنسور و نوع پردازش تصاویر استفاده می‌کنند با این تفاوت که نوت ۴ به لرزش‌گیر اپتیکال نیز مجهز شده است. فوکوس فوق‌سریع به لطف فناوری Phase AF، امکانات بسیار زیاد نرم‌افزاری، ثب جزئیات بالا در تصاویر و ویدئوها، وضوح ۴K فیلم‌برداری با کیفیت عالی، اندازه تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی wide و عملکرد عالی HDR این دو گوشی را در صدر کمرافون‌های سال ۲۰۱۴ قرار داده است.

به این ترتیب به اعتقاد فون‌آرنا گلکسی نوت ۴ بهترین دوربین را در میان تمامی گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۴ دارد.


آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس



اپل با وجود این‌که مدت‌هاست وضوح سنسور دوربین آیفون را تغییر نداده است اما هرساله کیفیت آن را بهبود می‌بخشد تا حدی که حالا با بهترین دوربین ۸ مگاپیکسلی بر روی گوشی‌های هوشمند مواجهیم. رابط کاربری بسیار ساده و سریع، فوکوس سریع، تصاویر قابل اعتماد در هر شرایطی و عملکرد خوب در نور کم (مخصوصاً در ۶ پلاس) این دو گوشی را به مقام سوم و چهارم رسانده است. آیفون ۶ پلاس همچنین از لرزش‌گیر اپتیکال OIS بهره می‌برد هرچند که استفاده از آن به عکس‌ها محدود شده است.

از نظر فیلم‌برداری هم شاید آیفون نتواند در وضوح ۴K فیلم‌برداری کند اما تثبیت‌گر ویدئوها بسیار عالی عمل کرده و خبری از لرزش‌های دست نخواهد بود. آیفون دوربینی دارد که می‌توانید در هر شرایطی به آن اعتماد کنید.


Oppo N3 – اوپو ان ۳



احتمالاً انتظار داشتید گوشی پنجم اکسپریا زد۳ سونی، یکی از لومیاها و شاید هم جی۳ ال‌جی باشد اما فون‌آرنا مقام پنجم را به Oppo N3 با آن دوربین چرخان خودکار اختصاص داده است. این گوشی به لطف سنسور ۱۶ مگاپیکسلی تحت لیسانس Schneider Kreuznach تصاویری فوق‌العاده ثبت می‌کند. این دوربین همچنین ویژگی‌هایی دارد که در هیچ‌جای دیگری پیدا نمی‌شود. ثبت تصاویر Ultra HD با وضوح بسیار بیشتر از ۱۶ مگاپیکسل، خروجی خام RAW، Slow Shutter، اولتراماکرو و پانورامای خودکار به لطف موتور چرخان دوربین. این دوربین می‌تواند ۲۰۶ درجه چرخش کند و همچنین به بهترین دوربین سلفی نیز تبدیل شود. البته احتمالاً نمی‌توانید این گوشی را در بازار ایران بیابید اما اگر هم آن را پیدا کردید بدانید که با امکانات منحصربه‌فردش گزینه‌ای بسیار عالی برای علاقمندان به عکاسی محسوب خواهد شد.