Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > مروری بر محصولات معرفی شده سامسونگ در CES 2015

مروری بر محصولات معرفی شده سامسونگ در CES 2015

مروری بر محصولات معرفی شده سامسونگ در CES 2015
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 10 186



شب گذشه سامسونگ رویداد اختصاصی خود را در نمایشگاه CES برگزار کرد. کره‌ای‌ها چندان پر و پیمان در این نمایشگاه ظاهر نشده‌اند و به نظر می‌رسد ترجیح می‌دهند همچون اپل، برای معرفی تلفن‌ها و تبلت‌های جدید خود مراسمی جداگانه برگزار کنند. با این حال در زمینه لوازم خانگی چند محصول مهم معرفی شد.

در این مطلب قصد داریم تا مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین محصولات و سرویس‌های معرفی شده توسط سامسونگ در CES 2015. کره‌ای‌ها در زمینه تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها که این روزها بازارشان داغ است و گیک‌ها بیشتر به آنها توجه نشان می‌دهند، محصولی برای معرفی نداشتند؛ اما تلویزیون‌های جدید SUHD به همراه یخچال، ماشین لباسشویی و چند ابزار خانگی دیگر معرفی شد و مشخص شد که سامسونگ برنامه‌های ویژه‌ای برای آینده‌ی محصولات خود در حوزه اینترنت اشیاء دارد.

۱. تلویزیون‌های SUHD
مروری بر محصولات معرفی شده سامسونگ در CES 2015
samsung-suhd مهم‌ترین سری محصولاتی که سامسونگ در CES امسال معرفی کرد، تلویزیون‌های UHD جدید این کمپانی بودند؛ محصولاتی با نام جدید SUHD که فناوری‌های جدیدی در آنها به کار گرفته شده بود.

این تلویزیون‌ها مجهز به سیستم عامل تایزن هستند و مدل‌های متنوعی از ۴۸ تا ۸۸ اینچ را شامل می‌شوند. در واقع تلویزیون‌های SUHD سامسونگ در سه سری JS9500 ،JS9000 و JS8500 ارائه خواهند شد. نیمه‌رساناهای نانوکریستال یکی از مواردی است که این مدل‌ها را از هم متمایز می‌کند. استفاده از پنل‌های مجهز به این فناوری می‌تواند دقت نمایش رنگ‌ها را تا دو برابر افزایش دهد. سامسونگ مدعی است که شما می‌توانید با این فناوری دقت رنگ‌ها را حتی از آنچه فیلم‌سازها، مد نظر دارند بیشتر کنید.

به صورت خودکار یک سیستم پردازش ریمستر آنبورد، روشنایی تصویر را تحلیل می‌کند تا مصرف توان در هنگام تغییر روشنایی و کنتراست کاهش یابد. همچنین یک تلویزیون کوانتوم دات معرفی شده که ابعادش ۱۰۵ اینچ بوده و طراحی آن منحنی است.

سامسونگ همچنین از شراکت با استودیو 20th Century Fox و چند استودیوی فیلم سازی بزرگ دیگر پرده برداشت تا محتوای پلتفرم تلویزیون هوشمند خود را قوی‌تر کند. هدف این است که فیلم‌های شرکای جدید سامسونگ برای نمایش بهتر بر روی تلویزیون‌های SUHD بهینه شوند تا تجربه بصری بسیار خوبی به کاربر ارائه شود.

۲. اینترنت اشیا و ارتباط لوازم خانگی

samsung-laundryسامسونگ شب گذشته از لوازم جانبی جدیدی چون یک یخچال با دسترسی ساده‌تر، یک ماشین لباسشویی هوشمند پیشرفته و یک اجاق گاز هوشمند هم رونمایی کرد. این کمپانی اعلام کرد که به دنبال ان است تا با استفاده از اپلیکیشنی، لوازم خانگی هوشمند خود را به هم متصل کند. یک مقام اجرایی سامسونگ در این مراسم اعلام کرد که تجربه‌ی کاربری در اینترنت اشیا باید یکپارچه و بدون خلل باشد. بنا بر همین اصل، وی وعده داد دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا سامسونگ بصورت باز عرضه خواهند شد. سامسونگ اطمینان حاصل خواهد کرد که سایر دستگاه‌ها از دیگر تولیدکنندگان نیز به سادگی قابلیت اتصال و هماهنگ شدن با محصولات غول کره‌ی جنوبی را داشته باشند.

سپس او از الکس هاوکینسون، مدیرعامل بخش SmartThings این شرکت دعوت کرد تا به بیان جزئیات بیشتر در این خصوص بپردازد. هاوکینسون اعلام کرد که سیستم مرکزی خانه‌ی هوشمند سامسونگ حتی در صورت قطع شدن برق یا اینترنت همچنان به عملکرد خود ادامه خواهد داد. سامسونگ تصمیم دارد مبلغ 100 میلیون دلار را بر روی جامعه‌ی توسعه‌دهندگان اینترنت اشیا سرمایه‌گذاری کند تا اپلیکیشن‌های تکمیلی مربوط به این بخش با غنای مناسبی همراه شوند.

۳. حافظه SSD در ابعاد یک کارت ویزیت

samsung-ssd-t1سامسونگ در جریان برگزاری کنفرانس خود در CES 2015، از حافظه‌ی SSD خود با عنوان T1 پرده برداشت. حافظه‌ی SSD قابل‌حمل این کمپانی که به USB 3.0 نیز مجهز است از تراشه‌ی V-NAND‌ استفاده می‌کند که در حافظه‌های توسعه‌یافته برای پی‌سی‌ها از آن بهره گرفته می‌شود. این حافظه‌ی SSD قادر است داده‌ها را با سرعت ۴۵۰ مگابایت بر ثانیه رد و بدل کند. سامسونگ این حافظه‌‌ی SSD را با ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت به قیمت ۱۸۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد. نمونه‌های ۵۰۰گیگابایتی و یک ترابایتی به ترتیب برچسب قیمت ۳۰۰ و ۶۰۰ دلاری دارند. هرچند این حافظه‌های SSD‌در مقایسه با هاردهای موجود در بازار با همین ظرفیت گران‌ترند، اما می‌توان با پرداخت این مبالغ، از نعمت سرعت بالای انتقال داده‌ها بهره‌مند شد. مهم‌ترین نکته درباره این حافظه، حجم بسیار کم آن است که در ابعاد یک کارت ویزیت است.

۴. سرویس جدید Milk VR
سامسونگ اعلام کرد که از امروز سرویس Milk Video بر روی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در دسترس خواهد بود؛ همچنین اَپ Milk Music نیاز نمای جدیدی بهره‌مند خواهد شد.

علاوه بر این، شرکت سامسونگ اعلام کرده است که کاربران Gear VR سامسونگ از این پس قابلیت دسترسی به سرویس Milk را خواهند داشت. کاربران قادر خواهند بود تا تجربه استریم ویدیوهای 360 درجه و شبکه‌های واقعیت مجازی را برای ورزش، موسیقی و فیلم و غیره، داشته باشند. سرویس میلک این قابلیت را به کاربران Gear VR می‌دهد تا خیلی سریع ویدیوهای با کیفیت بسیار بالا را استریم کرده یا دانلود کنند. محتوای این اَپ بصورت روزانه بروزرسانی می‌شود.

۵. بلندگوهای تخم مرغی WAM

samsung-wamسامسونگ از بلندگوهای WAM6500 و WAM7500 با قابلیت انتشار صوت در فضای ۳۶۰ درجه‌ پرده برداشت. این بلندگوها با بهره‌گیری از شیار مرکزی موجود قادرند صوت را در تمام جهات پخش کنند. از دیگر قابلیت‌های این بلندگوها می‌توان به توازن صدای بم و زیر نیز اشاره کرد. تصویر فوق متعلق به مدل ۶۵۰۰ است. در اولین نگاه٬ بیش از سایر مشخصات٬ طراحی نظر کاربران را جلب کند. طراحی مدرن٬ این بلندگوها را به گزینه‌‌ای ایده‌آل برای افرادی تبدیل می‌کند که در پی خرید اشیاء و لوازم خاص هستند. سامسونگ هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت تعیین شده برای این بلندگوها ارائه نکرده؛ اما با توجه به طراحی خاص این محصولات٬ احتمالاً قیمت‌ بالایی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.