Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > چینی‌ها، پالم را زنده می‌کنند

چینی‌ها، پالم را زنده می‌کنند

چینی‌ها، پالم را زنده می‌کنند
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 10 180



خود را برای سفر به گذشته آماده کنید. کمپانی چینی TCL که گوشی‌های هوشمند آلکاتل وان‌تاچ را در دنیا به فروش می‌رساند قصد دارد بِرندِ Palm را زنده کند.

امروز در CES، کمپانی بزرگ چینی TCL اعلام کرد که قصد دارد برند Palm را احیا کرده و گوشی‌های هوشمند جدیدی با این برند وارد بازار کند. پس به زودی شاهد تولید و عرضه‌ی گسترده‌ی تلفن‌های هوشمند پالم خواهیم بود؛ اما ممکن است هیچ اثری از DNA و ساختار پالم باقی نمانده باشد و گوشی‌های تحت این برند با امضاء و شکل و شمایل تازه‌‌ای طراحی شوند. حتی بسیاری از پتنت‌های پالم نیز بین شرکت‌های مختلف تقسیم شده است.

پالم کمپانی خالق WebOS است که توسط اچ‌پی تصاحب شد و به دلیل سیاست‌های شکست خورده‌ی اچ‌پی و تغییرات اساسی در بازار گوشی‌های هوشمند، نابود شد. نهایتا WebOS به تصاحب ال‌جی درآمد و به جای گوشی‌های هوشمند در دل تلویزیون‌ها جای گرفت. WebOS اگر خوش‌شانس باشد شاید در ساعت‌هوشمند بعدی ال‌جی نیز مورد استفاده قرار گیرد٬ البته بعید است که ال‌جی بخواهد گوشی‌ هوشمند مبتنی بر آن تولید کند.

TCL اعلام کرده که تلاش می‌کند پالم را در سیلکون ولی زنده کند و از نیروهای قدیمی آن استفاده کند. این کمپانی بزرگ چینی تلاش خواهد کرد تا محصولات اختصاصی را با برند پالم در بازارهای جهانی عرضه کند. اما هنوز سرنخی از برنامه TCL برای احیای کمپانی که تکه تکه شده و هر کدام از نیروهایش در جایی از دنیا کار می‌کنند٬ در دست نیست. با این حال TCL طی یکی دو سال اخیر موفق شده گوشی‌های آلکاتل وان‌تاچ را نه تنها در بازار چین بلکه در بازار جهانی نیز به فروش برساند. آلکاتل وان‌تاچ به لطف محصولات متنوع و رنگارنگی که برای سلیقه‌های مختلف ساخته شده‌ موفق شد سهم خوبی از بازار را بدست آورد و حالا پالم که پیشنه‌ی بهتری دارد شاید بتواند موفق‌تر از آلکاتل وان‌تاچ تاچ باشد.