Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > مروری بر محصولات معرفی شده توسط سونی در CES 2015

مروری بر محصولات معرفی شده توسط سونی در CES 2015

مروری بر محصولات معرفی شده توسط سونی در CES 2015
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 9 111



سونی که همواره طیف گسترده‌ای از محصولات را در نمایشگاه CES معرفی می‌کند، امسال هم همچون گذشته با برگزاری مراسمی اختصاصی، پرده از تلویزیون‌های جدید، یک واکمن اندرویدی و چند محصول خلاقانه دیگر برداشت.

صبح امروز سونی مراسم ویژه‌ای را در خلال نمایشگاه CES برگزار کرد و در آن از محصولات متنوع جدیدی رونمایی کرد. همچنین مدیران سونی خبرهای خوبی هم برای دارندگان تلفن‌های هوشمند اکسپریا داشتند. در ادامه مروری خواهیم داشت بر مهم ترین رویدادها و محصولات معرفی شده سونی در CES 2015.

۱. تلویزیون‌های باریک 4K سونی
مروری بر محصولات معرفی شده توسط سونی در CES 2015
sony-thin-tv یکی از جذاب‌ترین محصولاتی که سونی در CES امسال رونمایی کرد، خانواده‌ای جدید از تلویزیون‌ها بود که طراحی بسیار باریکی دارند. ژاپنی‌ها تلویزیون جدیدی را از خانواده‌ی براویا رونمایی کردند که تنها ۴.۷ میلی‌متر ضخامت دارد. این تلویزیون‌ از طراحی زیبایی بهره می‌برد؛ با این حال اگر ضخامت بسیار کم آن‌ نظر شما را به خود جلب نکرده، شاید مشخصات فنی آن‌ برای‌تان جالب باشد. تلویزیون‌های جدید براویا که در سری XBR 900C روانه‌ی بازار خواهند شد، از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کنند و قرار است در سایزهای ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ عرضه شوند.

سونی در این تلویزیون‌ها از پردازنده‌ی X1 بهره برده که قادر است سیگنال‌های 4K از هر ورودی را پردازش کرده و کیفیت تصویر را به روش‌های مختلف ارتقاء دهد. این پردازنده قادر است طیف رنگ‌ها را گسترش داده و تصاویر زنده‌تر و جذاب‌تری را ارائه کند.

تمام تلویزیون‌های جدید براویا بر روی پلتفرم اندروید تی‌وی کار می‌کنند؛ این بدین معنا است که علاوه بر وب‌گردی و اجرای برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی، امکان کنترل تلویزیون از طریق دستورات صوتی نیز وجود دارد.

۲. واکمن ZX2

sony-walkmanسونی از زبان خود نسل جدید واکمن را چنین تعریف می‌کند که "Walkman ZX2 حاصل و ثمره‌ی اصلاحات مداوم در فناوری‌های کیفیت صوت است." افراد بسیاری طراحی مدل ZX1 واکمن را که پرچمدار پیشین این محصول به شمار می‌رفت، دوست‌داشتنی یافته بودند. اما کسانی که عاشق محصول قبلی نشده بودند نیز بی‌تردید از طراحی نسل جدید واکمن رضایت خواهند داشت. الگوی مشکی مات پشت واکمن ZX2 کاملاً چشم‌نواز بوده و کلیدهای کناری به خوبی همراه با انحنای حاشیه، تراش خورده‌اند تا طرحی یکدست و خوشایند حاصل آید. این مسأله موجب شده هنگام در دست‌گیری دستگاه، کلیدهای کنترل به بهترین شکل زیر انگشتان کاربر قرار گیرد.

از نظر فنی، واکمن جدید سونی قادر به پشتیبانی از DSD ،WAV ،AIFF ،FLAC ،Apple Lossless و بسیاری فرمت‌های دیگر صوتی است. این دستگاه برای استریم بی‌سیم به بلوتوث مجهز شده و با چیپ NFC تعبیه شده در آن می‌تواند نیاز همگام‌شدن با هدفون‌ها و اسپیکرها با یک لمس را پاسخگو خواهد بود.

۳. اسمارت واچ 3 با بند و بدنه فلزی

sony-smartwatch3سونی نسخه جدیدی از جدیدترین ساعت هوشمند اندروید ور خود را هم در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذاشته است. اسمارت واچ 3 جدید با بهبودهایی در طراحی ظاهری همراه شده و حالا می‌تواند جذابیت‌های بیشتری برای کاربران داشته باشد.

با اینکه طراحی بند و جنس ساعت‌هوشمند جدید سونی تغییر پیدا کرده٬ اما ظاهراً این کمپانی تغییری در دیگر بخش‌های این ساعت در مقایسه با نسل‌های قبل ایجاد نکرده است. SmartWatch 3 از همان صفحه نمایشگر LCD با اندازه ۱.۶ اینچ و رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل بهره می‌برد. سونی همانند نسخه قبل GPS را در ساعت خود کار گذاشته تا به مسیر دویدن و رفت و آمد شما با ساعت‌هوشمند کمک کند.

باتوجه به اینکه ساعت‌هوشمند جدید سونی از بند استاندارد ۲۴ میلی‌متر استفاده می‌کند، کسانی که نسخه‌های قبل آن را دارند می‌توانند با عرضه‌ی عمومی ساعت جدید، بند این ساعت هوشمند را به صورت جداگانه سفارش دهند.

۴. دوربین فیلمبرداری اکشن کم 4K

sony-4k-actioncamنسخه قبلی اکشن کم سونی قادر بود تا تصاویر را با رزولوشن 1080p ضبط کند؛ اما مدل بروزرسانی این محصول می‌تواند ویدیو را به صورت 4K هم ضبط کند.

دوربین X1000V قادر است تصاویر 4K ضبط شده را مستقیماً از طریق درگاه HDMI به تلویزیون‌های 4K منتقل کند. این دوربین به سنسور Exmor R CMOS ساخت خود سونی مجهز شده است و از موتور پردازش تصویر BIONZ X بهره می‌برد. سونی از فناوری دوربین‌های حرفه‌ای خود در این اکشن‌کم بهره برده تا بتواند کیفیت و رزولوشن تصویر برداری آن را ارتقاء دهد.

این محصول از لرزش‌گیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند و قادر است تصاویر نرم و بدون لرزشی را ذخیره کند. این دوربین در رزولوشن 1080p با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه و در رزولوشن 720p با نرخ ۲۴۰ فریم در ثانیه، فیلم‌برداری می‌کند. به این ترتیب به سادگی می‌توان فیلم‌های حرکت‌آهسته با آن تهیه کرد.

۵. اسمارت‌گلس اتچ

sony-smart-glass-attachسونی که پیش‌تر عینک‌هوشمند اسمارت‌گلس را معرفی کرده بود، حالا از طرح اولیه‌ی نسخه جدیدی از این محصول با نام Attach رونمایی کرده است. اسمارت‌گلس اتچ یک پوشیدنی جذاب است که شاید در زمینه‌ی طراحی هنوز با محصول نهایی فاصله زیادی داشته باشد؛ اما ایده پشت آن خلاقانه است.

طراحی ظاهری محصول جدید، شبیه عینک گوگل است. یک منشور کوچک در کنار چشم راست شما قرار می‌گیرد که کار اصلی را انجام می‌دهد؛ چیزی که سونی از آن با نام میکرو نمایشگر OLED یاد می‌کند. وقتی فوکوس چشم شما روی نمایشگر باشد می‌توانید تصویر واقعیت افزوده را با وضوح خوبی مشاهده کنید و وقتی فوکوس چشم تغییر می‌کند تا دنیای پیرامون را ببینید، متوجه می‌شوید که تصویر روی نمایشگر محو می‌شود. جالب این است که در حالتی که به نمایشگر نگاه می‌کنید، لایه تصویری که نمایش داده می‌شود، درخشان و عالی و دقت رنگ آن خوب است، اما هنوز چگونگی تعامل با این دستگاه مشخص نیست.

۶. لامپ/اسپیکر خلاقانه
همانطور که از نام این محصول مشخص است با یک گجت ترکیبی که کار اسپیکر و لامپ را بصورت همزمان انجام می‌دهد، روبرو هستیم. محصول جدید سونی یک اسپیکر لوله‌ای است که به شکل استادانه‌ای طراحی شده تا یک ایده‌ی ساده اما جالب را ارائه کند. در واقع با این محصول هم می‌توان روشنایی داشت و هم صدای خروجی. اما مدیرعامل سونی تلاش کرد تا این محصول را خاص جلوه دهد. به گفته وی٬ از فناوری خاصی در شیشه‌ی آن استفاده شده که باعث می‌شود صدا شفاف و واضح خلق شود.

سونی می‌گوید صدا در این لامپ-اسپیکر به روشی که در اسپیکرهای عادی تولید می‌شود، ایجاد نمی‌شود و سونی برای تولید صدا از روش نو و خلاقانه‌ای بهره برده است.

۷. خبرهای خوب برای PS4 و طرفداران تلفن‌های اکسپریا
سونی دو خبر خوب هم داشت. یکی برای خودش خوب و امیدوارکننده بود و دیگری برای دارندگان تلفن‌های اکسپریا!

ژاپنی‌ها اعلام کردند که کنسول نسل هشتمی جدیدشان فروش بسیار خوبی داشته است. فروش ۱۸.۵ میلیون دستگاه پلی‌استیشن ۴ برای سونی یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. مدیرعامل این شرکت ضمن اشاره به این موضوع گفت که از ۱۸.۵ میلیون دستگاهِ فروخته شده، ۱.۴ میلیون در طول تعطیلات پایان سال به فروش رفته است.

خبر خوب دیگر برای طرفداران تلفن‌های هوشمند این کمپانی بود. سونی از ماه آینده‌ی میلادی نسبت به ارائه بسته‌ی بروز رسانی برای تبلت و تلفن‌های هوشمند سری Z اقدام خواهد کرد. مدیرعامل سونی در صحبت‌های خود به مدل خاصی اشاره نکرد، اما گفت که تمام محصولات سری Z این شرکت به اندروید ۵ آبنبات چوبی بروز خواهند شد. پس اگر یکی از تبلت یا تلفن‌های هوشمند سری Z سونی را در اختیار دارید، ماه آینده بسته‌ی بروز رسانی به اندروید ۵ را دریافت خواهید کرد.