Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > اولین گوشی تایزنی سامسونگ رونمایی شد: Samsung Z1

اولین گوشی تایزنی سامسونگ رونمایی شد: Samsung Z1

اولین گوشی تایزنی سامسونگ رونمایی شد: Samsung Z1
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 15 141



بالاخره اولین گوشی هوشمند تایزنی سامسونگ رونمایی شد. سامسونگ حدود دو سال پیش وعده‌ی عرضه‌ی این گوشی را داد و بارها زمان عرضه‌ی آن را به تعویق انداخت. حال این گوشی با نام Samsung Z1 و به همراه مشخصات سخت‌افزاری نسبتا ضعیف و قیمت ارزان رونمایی شده است.

سامسونگ گوشی هوشمند تایزنی خود را برای بازار هند رونمایی کرد. درست مطابق با آنچه پیش‌تر شایعه شده بود، گوشی Z1 از صفحه نمایش ۴ اینچ با رزولوشن WVGA یا ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل از نوع PLS TFT بهره می‌برد. این گوشی همچنین پردازنده‌ی ۲ هسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتزی و ۷۶۸ مگابایت حافظه‌ی رم دارد. قیمت آن نیز حدود ۹۰ دلار اعلام شده است.

گوشی هوشمند زد ۱ سامسونگ همچنین از یک دوربین ۳.۱ مگاپیکسلی، دوربین جلوی VGA، دو درگاه سیم‌کارت، وای-فای و بلوتوث ۴ بهره می‌‌برد.



از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، ۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی و درگاه میکرو SD اشاره کرد. از طریق این درگاه می‌توان حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه را تا ۶۴ گیگابایت افزایش داد.



سامسونگ به همراه سیستم‌عامل تایزن چندین قابلیت نرم‌افزاری را نیز به گوشی Z1 اضافه کرده تا نیازهای ابتدایی کاربر را برآورده کند. به عنوان مثال اپلیکیشن موزیک در این تلفن از سرویس محلی Hungama در هند پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن‌های تحت تایزن اگرچه زیاد نیستند، اما سامسونگ تلاش کرده تا امکانات اولیه‌ی مورد نیاز کاربر را از طریق آن‌ها پوشش دهد. سامسونگ همچنین امکان دسترسی به محتوای مختلف شامل ۲۷۰ هزار موزیک، ۸۰ کانال تلویزیونی و مواردی از این دست را در اختیار مشتریانِ هندی Z1 قرار داده است.

گوشی Z1 در رنگ‌های سفید، قرمز و مشکی عرضه می‌شود. البته هنوز مشخص نیست که سامسونگ این گوشی را در بازارهای دیگر جهان عرضه خواهد کرد یا خیر!