Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > ترجمه‌ی آنی صوتی و تصویری از طریق دوربین در iOS

ترجمه‌ی آنی صوتی و تصویری از طریق دوربین در iOS

ترجمه‌ی آنی صوتی و تصویری از طریق دوربین در iOS
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 8 949



پس از آنکه اخباری در مورد اضافه شدن ترجمه‌ی آنی به سرویس ترجمه‌ی گوگل منتشر شد، حال غول جستجو، خبر از بروزرسانی اپلیکیشن Google Translate در iOS به‌همراه اضافه شدن ترجمه‌ی آنی صوتی و ترجمه از طریق دوربین داده است.

این بروزرسانی امکان ترجمه‌‌ی نوشته‌ها را با استفاده از دوربین فراهم می‌کند، بطوریکه کاربر می‌تواند با گرفتن دوربین گوشی روی نوشته‌ی مورد نظر، بدون نیاز به ثبت تصویر، ترجمه‌ی نوشته مورد نظر را در زبان هدف خود ببیند. این ویژگی در نتیجه‌ی خرید کمپانی World Lens است که گوگل سال گذشته‌ی میلادی آن را مال خود کرد. با استفاده از این قابلیت می‌توان به وسیله دوربین گوشی و قرار دادن آن روی منو، نشانه‌های راهنمایی یا هر متنی، ترجمه را مشاهده کرد.

البته این سرویس در ابتدا از چند زبان چون انگلیسی، فرانسه، پرتغالی، ایتالیایی، آلمانی و اسپانیایی پشتیبانی خواهد کرد و رفته‌رفته به شمار زبان‌هایی که می‌توان با استفاده از این ویژگی به ترجمه‌ی آن‌ها پرداخت، اضافه خواهد شد. گوگل اعلام کرده که در آینده می‌توان از این قابلیت حتی زمانی که گوشی ارتباطی با اینترنت ندارد نیز استفاده کرد.

گوگل همچنین خبر از اضافه شدن قابلیت ترجمه‌ی سخنان کاربر بصورت آنی داده است. با استفاده از این ویژگی دیگر نیازی به کلیک روی آیکون میکروفون برای آغاز ضبط صدا و ترجمه‌ی آن نیست و این سرویس قادر است حتی زبان متکلم را نیز بصورت خودکار تشخیص داده و سپس بصورت آنی به ترجمه‌ی سخنان وی بپردازد.

براساس اطلاعات اعلام شده گوگل بروزرسانی جدید این اپلیکیشن را در روزهای آینده منتشر خواهد کرد.