Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > زشت‌ترین گوشی‌های موبایل تاریخ

زشت‌ترین گوشی‌های موبایل تاریخ

زشت‌ترین گوشی‌های موبایل تاریخ
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده
  • بازدیدها 9 828



امروزه توقع ما از طراحی گوشی‌های همراه بسیار بالا رفته و حتی از بدنه یکپارچه آلومینیوم وان M8 اچ‌تی‌سی و طراحی جی ۳ ال‌جی نیز ایراد می‌گیریم. اما قبل از اینکه در سال ۲۰۰۷ آیفون معرفی شود، گوشی‌های موبایل برای فروش بیشتر با طراحی و ظاهری خلاقانه تولید می‌شدند که این دستگاه‌ها برای آن روز‌ها خلاقانه و برای هم‌اکنون بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسند.


همه ما خلاقیت را دوست داریم اما گاهی اوقات تغییر طراحی دستگاه‌های موبایل توسط کمپانی‌های تولید کننده، باعث ساخت زشت‌ترین گوشی‌هایی شده که دیگر به سختی می‌توان به آن‌ها لقب موبایل داد و در دست گرفت. ۷ نمونه از این تلفن‌ها را در ادامه خواهید دید.

۷. نوکیا ۷۶۰۰


اگر بخواهیم درباره گوشی‌های غیر هوشمند صحبت کنیم، به خوبی می‌دانیم که نوکیا در گذشته سلیقه زیادی برای طراحی و ساخت داشته است. اما مدل ۷۶۰۰ این شرکت به شکل عجیب و غریبی طراحی شده است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید؛ دکمه‌های تنظیم صدا در بدنه بسیار ضخیم سمت چپ دستگاه جای گرفته‌اند و ترتیب قرارگیری شماره‌های موبایل بسیار سخت و رنج آور برای کاربر طراحی شده است. این موبایل در سال ۲۰۰۳ عرضه شد.

۶. سامسونگ Juke


همانطور که از ظاهر این دستگاه مشخص است، موبایل Juke سامسونگ برای عاشقان موزیک ساخته شده بود و طراحی شبیه به یک دستگاه پخش کننده MP3 داشت. کم عرض بودن بدنه این دستگاه، کنترل و کار کردن با دستگاه را سخت کرده و نکته جالب‌تر اینکه قسمت چرخنده روی بدنه اصلی در هنگام تماس قفل نمی‌شود و اگر موبایل را به درستی در دست نگرفته باشید، ممکن است گوشی به سمت دیگری برود. دوربین این دستگاه برای استاندارد‌های سال ۲۰۰۷ خوب تعیین شده اما باز هم اندام باریک، کاربرد دوربین را سخت کرده بود. این تلفن همراه سال ۲۰۰۷ به بازار آمد.

۵. توشیبا G450


با یک نگاه کوتاه به ظاهر موبایل توشیبا پیش خود فکر می‌کنیم که اصلا نحوه استفاده از آن به چه شکل است. این دستگاه در ابعاد بسیار کوچکی ساخته شده و تنها ۵۷ گرم وزن و ۹۸ میلی‌متر بلندی دارد. همچنین به یک دکمه مجزا برای جواب دادن/قطع کردن تماس در بدنه کناری مجهز شده است. عادت کردن به استفاده از دو شماره گیر مجزا و دکمه کناری برای برقراری یا خاتمه تماس در این دستگاه برای هر فردی مدت‌ها طول خواهد کشید. این موبایل سال ۲۰۰۸ عرضه شد.

۴. موتورولا StarTAC Rainbow


اگر فکر می‌کنید موتورولا همیشه گوشی‌هایی همچون نکسوس ۶ و موتو ایکس تولید می‌کرده و این زبان طراحی همیشگی این کمپانی است، سخت در اشتباه هستید. کمپانی آمریکایی تلفنی با نام StarTAC تولید کرده که طراحی پلاستیکی و بچه گانه دارد. در آن زمان احتمالا یکی از بهترین گزینه‌های خرید تلفن همراه برای کودکان همین گوشی بوده است. نسل‌های آینده این دستگاه در سال ۲۰۰۴ به مدل معروف RAZR موتورولا تبدیل شدند. StarTAC در سال ۱۹۹۷ به بازار آمد.

۳. Haier P7


گوشی همراه عجیب دیگری که معرفی می‌کنیم مدل P7 شرکت Haier است که در سال ۲۰۰۴ تولید شده بود. باتری این موبایل امکان ۳ ساعت مکالمه مداوم را فراهم می‌کرد و دوربین اصلی این دستگاه نیز کیفیت VGA داشت. ضخامت بسیار زیاد ۰/۷۲ اینچی این دستگاه باعث می‌شود طراحی این دستگاه را به عنوان زشت‌ترین و بی‌منطق‌ترین دستگاه در لیست بدانیم. P7 سال ۲۰۰۴ به بازار آمد.

۲. Virgin Mobile Lobster 700TV


نه تنها طراحی و ظاهر این دستگاه هیچ خلاقیتی ندارد بلکه نام انتخاب شده برای آن نیز وحشتناک به نظر می‌رسد. معلوم نیست کدام بخش این دستگاه شبیه به خرچنگ دریایی است که نام Lobster برای آن انتخاب شده است. اما این ویندوز موبایل با درگاه MicroUSB، دوربین ۱.۳ مگاپیکسل، حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ مگابایت همراه شده بود که برای یک دستگاه ساخت سال ۲۰۰۶ بد نیست. باور این موضوع سخت است، اما HTC این موبایل را ساخته است.

۱. نوکیا ۷۲۸۰


دستگاه دیگری از نوکیا که ظاهری شبیه به رژلب دارد. با نگاه به این گوشی همراه به خودمان می‌گوییم واقعا نوکیا چه فکری کرده و این دستگاه را به تولید رسانده است؟ رنگ قرمز استفاده شده در آن ظاهری زشت‌تر به آن داده و نبود صفحه کلید برای استفاده در این موبایل حتی موضوع تلفن بودن این دستگاه را زیر سوال می‌برد. نوکیا تنها چند دکمه برای ناوبری به سمت بالا و پایین تدارک دیده و دکمه‌ای برای قطع و برقراری تماس.