Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > سامسونگ: تایزن برای مدت طولانی باقی خواهد ماند

سامسونگ: تایزن برای مدت طولانی باقی خواهد ماند

سامسونگ: تایزن برای مدت طولانی باقی خواهد ماند
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 8 966


سیستم عامل تایزن سامسونگ از زمان عرضه مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است؛ اما با وجود این انتقادات شدید، سامسونگ هزینه‌های سنگینی را صرف توسعه‌ی این سیستم عامل کرده و حال این کمپانی اعلام کرده که تایزن برای مدت طولانی باقی می‌ماند و اختلالی در روند پیشرفت آن به وجود نخواهد آمد.

با وجود پلتفرم‌های موبایل اندروید، آی‌اواس و ویندوزفون، سامسونگ ترجیح داد تا سیستم عامل اختصاصی خود را داشته باشد و به همین دلیل تایزن را توسعه داد. جانگ چوئی مدیر واحد نرم افزاری سامسونگ اعلام کرده که در حال طرح ریزی و تست‌های داخلی خود از مفهوم اینترنت اشیا است و سیستم عامل تایزن پایه‌ی این پلتفرم خواهد بود.

اینترنت اشیا فناوری مدرنی است که در آن تمامی وسایل الکترونیکی قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنت و برقراری ارتباط با یکدیگر را دارند. اینترنت اشیا به دنبال جهانی است که در آن گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیگر گجت‌ها به صورت یکپارچه با یکدیگر در ارتباطند. سامسونگ به این تکنولوژی اهمیت زیادی داده و تا به حال هزینه‌ی گزافی را در این خصوص خرج کرده و به نظر می‌رسد سیستم عامل تایزن نیز سهم بزرگ و ارزشمندی را از این تکنولوژی خواهد داشت.

صحبت‌های فوق در SAS 2015 Forum کشور کره بیان شد. چوئی اعلام کرد که ۹۰ درصد از دستگاه‌های سامسونگ تا سال ۲۰۱۷ به اینترنت اشیا متصل می‌شوند و تا سال ۲۰۲۰ هم تمامی دستگاه‌های این کمپانی از طریق این تکنولوژی با یکدیگر در ارتباط خواهند بود.

پلتفرم تایزن تحت لینوکس است و تا به حال مورد تمسخر و تحقیر بسیاری از مشتریان قرار گرفته است و حتی برخی رقبا نیز از آن انتقاد شدیدی کرده‌اند. اندرو شیی، تحلیلگر ارشد Generator Research در ماه ژوئن طی گزارشی اعلام کرد که سیستم عامل تایزن حداقل پنج سال دیر عرضه شده است. در حالی که ریچارد یو مدیرعامل بخش مصرف کنندگان هواوی گفت که تایزن هیچ شانسی برای موفقیت ندارد.

درحالی که تایزن در بسیاری از دستگاه‌های سامسونگ در حال اجرا است اما به سختی می‌توان آن را در مقابل رقبایی همچون آی‌اواس و اندروید دید. به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا پلتفرم اختصاصی خود را توسعه دهد و این حرکت در برابر کمپانی‌هایی نظیر اپل و گوگل، قابل تحسین است. به همین دلیل، تا زمانی که سامسونگ خود را پیشتاز صنعت اینترنت اشیا می‌داند، سیستم عامل تایزن نیز پایدار بوده و اختلالی در روند پیشرفت آن به وجود نخواهد آمد.