Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > بهترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۱۵

بهترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۱۵

بهترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۱۵
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 8 309


با اینکه برای مدتی تبلت‌ها به بازار لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی حمله بردند، اما کاربران خیلی زود متوجه شدند که تبلت‌ها نمی‌توانند جایگاه لپ‌تاپ را پر کنند و هنوز بسیاری از افراد برای کار‌هایی با بهره‌وری بالاتر و قدرت بیشتر سخت‌افزاری لپ‌تاپ خریداری می‌کنند. برندهای مختلفی در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی انواع لپ‌تاپ فعال هستند. شرکت‌هایی همچون اپل، لنوو، دل، اچ‌پی، ایسر و ایسوس لپ‌تاپ‌های بسیار خوبی در بازار ایران دارند. بازیگر جدید بازار را باید سرفیس‌بوک مایکروسافت بدانیم که دستگاهی بی‌نقص به شمار می‌رود. اما در بین لپ‌تاپ‌های تولیدی همین شرکت‌ها باز هم دسته‌بندی‌هایی در نوع لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود. حضور لپ‌تاپ‌های اقتصادی یا دانشجویی، لپ‌تاپ‌های لمسی، گیمینگ، مالتی‌مدیا و اولترابوک‌‌‌ها، بهترین انتخاب را برای ما سخت می‌کنند.

با توجه به اینکه سال ۲۰۱۵ میلادی به پایان رسیده و لپ‌تاپ‌های زیادی در تمامی رده‌های قیمتی با مشخصات فنی و سبک طراحی مختلف روانه بازار شدند، بهترین زمان فرارسیده تا برترین لپ‌تاپ‌های این سال را به شما معرفی کنیم تا بلکه شرایطی فراهم شود که کاربران بتوانند در تصمیم‌گیری‌های خود با توجه به بررسی‌ها و راهنمای خرید منتشر شده توسط اندروید مارکت، انتخاب خوبی داشته باشند.


سرفیس بوک مایکروسافت


علاقمندان مایکروسافت سال‌ها است که در انتظار معرفی لپ‌تاپی از سوی این شرکت بودند. سرانجام پس از مدت‌ها انتظار ردموندی‌ها نیز دست به کار شدند تا با ارائه‌ی یک لپ‌تاپ تمام عیار یک بار دیگر حاصل هنرنمایی خود را به رخ رقبا بکشند. سرفیس بوک اولین لپ‌تاپ مایکروسافت و به اعتقاد بسیاری بهترین لپ‌تاپ ویندوزی حال حاضر است. این محصول نه تنها امکان تبدیل شدن به تبلت را دارد، بلکه از قلم دیجیتال و صفحه‌ی لمسی نیز پشتیبانی می‌کند تا نیاز کاربران متفاوت را پوشش دهد. هر چند سرفیس پرو تبلتی بسیار قدرتمند بود که شاید می‌توانست برای برخی افراد حکم لپ‌تاپ را نیز داشته باشد، اما این سری از تبلت‌های مایکروسافت، دستگاهی تمام عیار برای رقابت با مک‌بوک‌های اپل نبودند.

سرفیس‌بوک مایکروسافت با مشخصات فنی متفاوت وارد بازار شده که می‌توان آن را جزء محصولات گران‌قیمت بازار دانست. طراحی زیبا با بهره‌گیری از لولای خلاقانه، کیفیت ساخت بالا، سخت‌افزار قدرتمند و سیستم‌عامل ویندوز باعث شده تا با یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی دنیا روبرو باشیم که در کنار محصولات سری سرفیس مانند سرفیس پرو ۴ و سرفیس پرو ۳ می‌تواند همچنان مایکروسافت را در میدان نبرد بهترین لپ‌تاپ‌ها نگه دارد.

سرفیس پرو 4 مایکروسافت


بعد از معرفی سرفیس پرو ۳ به عنوان یک محصول هیبریدی تمام عیار که با اختلاف نسبت به نسل‌های قبلی خود، محصولی قدرتمند و جذاب به شمار می‌رفت، انتظارات کاربران و کارشناسان از سرفیس پرو ۴ بسیار بالا رفته بود. سرفیس پرو ۴ همانند رویه‌ی همه ساله‌ی مایکروسافت، در ماه‌های انتهایی سال معرفی شد. این محصول به لطف پردازنده‌ی قدرتمند، صفحه‌نمایش عالی، کیفیت ساخت بالا، قلم کاربردی و وزن کم، گزینه‌ای ایده‌آل برای جایگزینی لپ‌تاپ‌ها است. این ابزار هیبریدی هم تبلتی خوش ساخت و باکیفیت است و هم می‌توان از آن به عنوان اولترابوکی بسیار قدرتمند و سبک بهره برد. مایکروسافت نسخه‌ی جدید سرفیس پرو را با تغییراتی نه چندان چشمگیر و با قیمتی بالاتر نسبت به نسل قبلی روانه بازار کرده است. مهم‌ترین تغییرات سرفیس پرو ۴ نسبت به سرفیس پرو ۳ نمایشگری با ابعاد اندکی بزرگ‌تر، پردازنده‌ی جدیدتر، اسکنر اثر انگشت (در صورت تهیه‌ی تایپ کاور مجهز به این سنسور) و چند تغییر جزئی دیگر است.

معرفی محصولات سری سرفیس به ویژه سرفیس پرو ۳ و پرو ۴ باعث شد تا کمپانی‌هایی چون گوگل و اپل نیز دست به کار شوند. گوگل با معرفی تبلت پیکسل سی و اپل با رونمایی از آیپد پرو قصد دارند به صورت مستقیم با ردموندی‌ها مقابله کنند. اما به نظر می‌رسد همچنان سرفیس پرو ۴ مایکروسافت نسبت به رقبای تازه‌وارد خود محصولی کامل‌تر به شمار می‌رود که می‌تواند به خوبی کاربران ویندوزی دستگاه‌های هیبریدی را راضی کند. محصول ردموندی‌ها به خوبی می‌تواند یک لپ‌تاپ بی‌نقص باشد.

مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۱۵ اپل


اپل در جریان مراسم Spring Forward که با هدف معرفی رسمی ساعت هوشمند این کمپانی برگزار شد، نسخه‌ی جدید مک‌بوک پرو رتینا ۱۳ اینچی خود را نیز معرفی کرد. مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۱۵ اپل مجهز به فناوری فورس تاچ بوده و همچنین از نسل پنجم تراشه‌‌ی اینتل موسوم به برادول بهره می‌برد. در حالت کلی باید مک‌بوک‌های اپل را از جمله‌ی زیباترین محصولاتی خواند که در بازار وجود دارند. بهره‌گیری از آلومینیوم در کل ساختار لپ‌تاپ در کنار استفاده از رنگ مشکی در قسمت لولا و حاشیه‌ی صفحه‌ی نمایش، زیبایی منحصر به فردی را به مک‌بوک‌های اپل بخشیده است. این لپ‌تاپ را می‌توان جزء سه دستگاه برتر از نظر میزان شارژدهی در دنیا دانست که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. در حالت کلی مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچی یک گزینه‌ی ایده‌ال برای افرادی است که عملکرد باتری را به عنوان فاکتور اصلی در نظر دارند.

لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو همواره در بین بهترین‌های سال قرار دارند. این محصولات از نظر عملکرد، عمر باتری و زیبایی در سطح بالایی قرار دارند. سرعت بالای کامپوننت‌های مورد استفاده نظیر تراشه‌ی نسل پنجمی برادول، حافظه‌ی اس اس دی و حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و دوام باتری بالا این محصول را به رقیب قدرتمندی در بازار تبدیل کرده است. البته نباید از قیمت بالای مک‌بوک‌های اپل غافل بود. ضمن اینکه مدل ۱۵ اینچی مک‌‌بوک پرو نیز یکی از بهترین گزینه‌های فعلی بازار است.

XPS 13 2015‌ دل


نسل جدید ایکس‌پی‌اس ۱۳ دل که همان اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی در جریان رویداد CES 2015 معرفی شد، یکی از متفاوت‌ترین لپ‌تاپ‌های امسال است. حاشیه‌ی بسیار کم نمایشگر که در قسمت بالا تنها به ۵.۲ میلی‌متر می‌رسد، نه تنها باعث شده با یک محصول زیبا روبرو باشیم، بلکه می‌توان به نوعی این دستگاه را تنها لپ‌تاپ فعلی دانست که مانند برخی از گوشی‌های هوشمند دارای نمایشگر بدون حاشیه است. اما داستان بهبودها در مدل جدید به همین جا ختم نمی‌شود و Dell XPS 13 2015 را می‌توان با نمایشگر بسیار خوب ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل هم خریداری کرد. این رزولوشن نسبت به اولین نسخه XPS 13 که رزولوشن پایین ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل داشت، بهبود چشمگیری محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ در دو نسخه‌ی متفاوت با نمایشگر لمسی و بدون صفحه نمایش لمسی وارد بازار شده است.

دل از جدیدترین پردازنده‌های نسل پنجم سری Core i اینتل در محصول خود استفاده کرده و آن را در مدل‌های متنوعی از Core i3 تا Core i7 ارائه کرده است. ایکس‌پی‌اس ۱۳ اینچ ۲۰۱۵ دل بسته به مدلش ممکن است حافظه‌ی رم ۴ یا ۸ گیگابایتی داشته باشد. سازنده‌ی این لپ‌تاپ مدعی شده نسخه فول اچ‌دی با پردازنده Core i5 این لپ‌تاپ، ۱۵ ساعت عمر باتری دارد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و متخصصان می‌توان این اولترابوک را از همه نظر یک محصول کامل و با ارزش دانست که در ازای بهای پرداختی، محصولی فراتر از انتظار را به دست می‌آورید. به همین دل تصمیم گرفته نسخه‌ی ۱۵ اینچی و لینوکسی این لپ‌تاپ جذاب را نیز وارد بازار کند.

یوگا ۹۰۰ لنوو


بی‌تردید لنوو بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌های کامپیوتری در دنیاست. این کمپانی چینی محصولات زیادی را در تمامی رده‌های قیمتی با طراحی، مشخصات فنی، کیفیت ساخت و عملکرد متفاوت روانه بازار کرده تا بتواند طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهد. از لپ‌تاپ‌های رده‌پایین گرفته تا لپ‌تاپ‌های گیمینگ و دستگاه‌های هیبریدی جذاب، در سبد کالایی این غول چینی دیده می‌شود. یوگا ۳ پرو لنوو یکی از بهترین محصولات سال ۲۰۱۴ بود. ولی در سال ۲۰۱۵، این شرکت با یک پیشرفت قابل توجه لپ‌تاپی به نام یوگا ۹۰۰ را از سری یوگا معرفی کرد. لنوو مدعی است که یوگا ۹۰۰ نازک‌ترین لپ‌تاپ تبدیل شدنی دنیاست که به پردازنده Core i اینتل مجهز است. این لپ‌تاپ در رنگ‌های طلایی، نارنجی و نقره‌ای به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز از ۱۱۹۹ دلار شروع می‌شود.

از جمله مشخصات این لپ‌تاپ می‌توانیم به نسل ششم پردازنده‌های اینتل، تا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LP-DDR3L، دوربین ۱ مگاپیکسلی ، حافظه‌ی داخلی تا ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD، اسپیکرهای استریو JBL و USB نوع C‌ اشاره کنیم. وزن این لپ‌تاپ هم از ۱.۲۹ کیلوگرم آغاز می‌شود. یوگا ۹۰۰ یکی از جذاب‌ترین و زیباترین محصولاتی است که به ویندوز ۱۰ مجهز شده و کاربر می‌تواند در ۴ حالت مختلف از آن استفاده کند. نمایشگر لمسی ۱۳.۳ اینچی یوگا ۹۰۰ لنوو با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل عملکرد کیفیت بسیار خوبی دارد. لنوو به هیچ عنوان برای این لپ‌تاپ قدرتمند کم نگذاشته و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اگرچه این دستگاه نسبت به یوگا ۳ پرو ۲۰۰ دلار گران‌تر است، ولی ارزش خرید بالایی دارد.

GS60 6QE ام‌اس‌آی


ام‌اس‌آی، نامی شناخته شده در دنیای قطعات کامپیوتری از جمله مادربورد و کارت گرافیک است. این کمپانی تایوانی همواره در کنار برندهایی چون ایسوس و گیگابایت، جزء برترین تولیدکنندگان در دنیا بوده است. اما چند سالی است ام‌اس‌آی سعی کرده حوزه‌ی فعالیت خود را تخصصی‌تر کند. این شرکت با سرمایه‌گذاری عظیمی که انجام داده، فاصله‌ی میان دستگاه گیمینگ دسکتاپ و لپ‌تاپ‌های گیمینگ را به گونه‌ای کم کرده که بسیاری از علاقمندان دنیای بازی ترجیح می‌دهند از لپ‌تاپ‌های این کمپانی استفاده کنند. طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا و سخت‌افزار مدرن و قدرتمند از جمله مهمترین مشخصات لپ‌تاپ‌های ام‌اس‌آی هستند که باعث می‌شود محصولات این برند جزء بهترین‌های سال قرار بگیرد. برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۱۵ تصمیم‌ گرفتیم یکی از بهترین نمونه‌های گیمینگ را در فهرست خود داشته باشیم. البته لپ‌تاپ GS60 6QE ام‌اس‌آی نه تنها برای بازی بلکه برای انجام کارهای سنگین نیز کاملا مناسب است.

این لپ‌تاپ به جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل موسوم به اسکای‌لیک، حافظه‌ی رم DDR4‌ و پردازنده‌ی گرافیکی مکسول مجهز شده است. به کمک این سخت‌افزار می‌توانید انتظار عملکردی فوق‌العاده را از این لپ‌تاپ داشته باشید. شاید نام لپ‌تاپ گیمینگ روی این دستگاه باشد، ولی بی‌تردید علاقمندان کارهای مالتی‌مدیا، مهندسان، برنامه‌نویسان و تمامی افرادی که به نوعی با انجام دستورات سنگین سر و کار دارند، از کار با این لپ‌تاپ قدرتمند و جذاب لذت خواهند برد.

زن‌بوک UX305FA ایسوس


مشخصات فنی:
پردازنده‌ Intel Core M 5Y71 1.2GHz up to 2.9 GHz
حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت اس‌اس‌دی
صفحه‌نمایش ۱۳.۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD Graphics 5300 بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا
ابعاد: ۱۲.۷ × ۲۲۶ × ۳۲۵ میلی‌متر
وزن ۱.۱۸ کیلوگرم
باتری ۳ سلولی
دارای ۳ پورت USB 3
محصولات ایسوس در تمامی سری‌ها از تعدادی مشخصه‌ی بارز و یکسان بهره می‌برند که می‌توان به طراحی زیبا، کیفیت ساخت، پشتیبانی مناسب و امکانات انحصاری اشاره کرد که سبب شده محصولات این برند طرفداران زیادی داشته باشند. ایسوس همواره سعی کرده در لپ‌تاپ‌های خود تلفیقی از طراحی جذاب و مشخصات فنی قدرتمند را ارائه کند که به نظر می‌رسد در این زمینه نیز تا حدود زیادی موفق بوده است. البته همچنان نواقصی چون قیمت بالای محصولات یا باتری ضعیف وجود دارد. زن‌بوک‌ها نه تنها جزء بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس به شمار می‌روند، بلکه به اعتقاد ما در زمره‌ی بهترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۱۵ قرار می‌گیرند.

زن‌بوک UX305FA یکی از جدیدترین، زیباترین و جذاب‌ترین اولترابوک‌های کمپانی ایسوس است که می‌توان آن را رقیبی جدی برای مک‌بوک ایر اپل دانست. این لپ‌تاپ از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. این اولترابوک می‌تواند علی‌رغم طراحی زیبا، کیفیت ساخت خوب و مشخصات فنی قدرتمند، نسبت به دیگر رقبا قیمت مناسب‌تری دارد. بدنه‌ی فلزی و تیره‌رنگ زن‌بوک UX305FA چشم هر کاربری را به خود خیره می‌کند و به لطف سخت‌افزار جدید و قدرتمند خود می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید برای آنهایی باشد که سبک بودن و زیبایی لپ‌تاپ برایشان اهمیت دارد. پردازنده‌ی کور اِم، ۸ گیگابایت رم، و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع اس‌اس‌دی باعث می‌شود زن‌بوک بتواند هر کاری را به راحتی انجام دهد.