Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > همانند اشعه‌ ایکس اعضای داخل بدن را با گوشی خود ببینید

همانند اشعه‌ ایکس اعضای داخل بدن را با گوشی خود ببینید

همانند اشعه‌ ایکس اعضای داخل بدن را با گوشی خود ببینید
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 4 387


تکنولوژی علاقه‌ی زیادی به شکافتن مرزها دارد و این بار آناتومی بدن انسان را نشانه گرفته است تا افراد بتوانند به وسیله‌ی گوشی هوشمند خود اعضای داخلی بدن را مشاهده کنند. شرکت کوریسکوپ تی‌شرت‌های خاصی طراحی کرده است که این امر را محقق می‌کند. با اندروید مارکت همراه باشید.

قدرت دید اشعه‌ی ایکس نیروی فوق العاده‌ای است و اکنون با کمک یک تی‌شرت هوشمند و یک اپلیکیشن می‌توان اجزای داخلی بدن را تماشا کرد.

شرکت کوریسکوپ (Curiscope) تی‌شرت هوشمندی به نام ویرچوآلی-تی (Virtuali-Tee) طراحی کرده است که به شما اجازه می‌دهد اندام‌های داخل بدن انسان را از طریق گوشی، تبلت یا یک دستگاه واقعیت مجازی مشاهده کنید.


از این رو نه تنها می‌توانید استخوان‌ها و رگ‌های داخلی را ببینید بلکه با زدن ضربه بر روی هر بخش از بدن در صفحه‌ی نمایش، تکنولوژی را به یک معلم زیست‌شناسی سه بعدی تبدیل می‌کنید و اطلاعات بیشتری راجع به آن قسمت پیدا خواهید کرد.

"اد بارتون" مدیرعامل کوریسکوپ در این خصوص می‌گوید: "اغلب اوقات روند یادگیری جذابیتی برای ما ندارد. درست است که در مدرسه درباره‌ی بدن انسان مطالعه می‌کنیم اما این یادگیری محدود به متن کتاب یا نهایتا صفحه‌ی نمایش است. این نوع تکنولوژی به ما اجازه خواهد داد تا آناتومی ‌بدن را از طریق انیمیشن سه بعدی کشف کنیم و با آن وارد تعامل شویم. ضمن این که این نوع آموزش محدودیت زمانی و مکانی نخواهد داشت."

ژانویه‌ی گذشته بود که کوریسکوپ این تجربه‌ی واقعیت مجازی را با کلیپی ویدیویی به عنوان "کوسه‌های سفید بزرگ" معرفی کرد. این ویدیو در یوتیوب ۳۶۰ و سامسونگ میلک VR با بازدید بیش از یک میلیون بیننده مواجه شد.

اخیرا این شرکت کمپینی را در کیک‌استارتر راه‌اندازی کرده است. مبلغ مورد نظر این کمپین ۹۶۹۵۷ دلار است. ۱۴۹۲۸ دلار از این مبلغ در ۲۴ ساعت ابتدایی اعلام آن توسط ۲۸۲ حامی تامین شد.

درحال حاضر، این اپلیکیشن در مرحله‌ی نمونه‌ی اولیه قرار دارد و زمانی عرضه خواهد شد که دقت کارآیی آن در استفاده‌های پزشکی تایید شود.

بودجه‌ی جمع آوری شده در کیک‌استارتر به کوریسکوپ این امکان را خواهد داد که این تی‌شرت‌ها به صورت خرده فروشی و با قیمت مناسب ارایه شوند.

بارتون در این خصوص می‌گوید: "با کمک‌های مالی حامیان، تا آنجا که ممکن باشد قابلیت‌های این اپلیکشن را افزایش خواهیم داد."


به ازای یک بیعانه‌ی ۲۵ دلاری، مشتریان تی‌شرت ویرچوآل تی را دریافت خواهند کرد و از طریق اپلیکیشن مربوطه با آن تعامل برقرار می‌کنند. کوریسکوپ از موتور ردیابی شرکت ووفوریا (Vuforia) در بخش واقعیت افزوده‌ی این اپلیکیشن استفاده می‌کند که در دو پلتفرم iOS و اندروید قابل اجرا است.


در کمپین کیک‌استارتر این موضوع عنوان شده است که در اینجا دوربین گوشی هوشمند باید بتواند از واقعیت افزوده پشتیبانی کند. از این رو نیاز به دستگاه‌هایی داریم که این قابلیت را برای دوربین گوشی فراهم کنند. ویو مستر ماتل (Mattel)، گوگل کاردبورد و هدست Samsung Gear VR از جمله‌ی این دستگاه‌ها هستند. با این حال هر تی‌شرت تنها با یک نوع هدست می‌تواند وارد تعامل شود.

کوریسکوپ در نظر دارد که کودکان را نسبت به دانستن آناتومی ‌بدن مشتاق و علاقه‌مند کند و این موضوع را از متن کتاب‌های درسی بیرون کشیده و به شکل مهیج‌تری به آن‌ها بیاموزد.

ضمن این که این شرکت قصد دارد که پس از افزودن تجربه‌ی خود در این حیطه، بر موضوعات دیگری چون جغرافیا، تاریخ و موسیقی نیز تمرکز کند.

"بن کید" بنیان‌گذار کوریسکوپ در این خصوص می‌گوید: "نظر ما این است که که کودکان باید بتوانند موضوعات مختلف را به شکل عمیق‌تری کشف کنند تا موفق شوند علاقه‌مندی‌های خود را پیدا کنند. "