Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > گوگل احتمالا 15 سپتامبر ( 24 شهریور) از اولین گوشی ارزان‌قیمت اندروید وان رونمایی می‌کند

گوگل احتمالا 15 سپتامبر ( 24 شهریور) از اولین گوشی ارزان‌قیمت اندروید وان رونمایی می‌کند

گوگل احتمالا 15 سپتامبر ( 24 شهریور)  از اولین گوشی ارزان‌قیمت اندروید وان رونمایی می‌کند
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده
  • بازدیدها 11 145

[




کمی بیش از دو ماه پیش گوگل در کنفرانس Google I/O در کنار Android L که بزرگ ترین اتفاق این رویداد به شمار می آمد به معرفی Android Auto، Android Wear و Android One پرداخت. در واقع Android One به برنامه گوگل برای ارائه دیوایس هایی با قیمت بسیار مناسب(احتمالاً بین ۱۱۵ تا ۱۶۵ دلار) در کشور های در حال رشد نظیر هندوستان اطلاق می شود. از طرف دیگر گوگل قرار است ۲۴ شهریور ماه امسال در هندوستان مراسمی برگزار کند و حالا گزارش‌ها از ان خبر دارد که احتمال می‌رود گوگل از این فرصت برای رونمایی از اولین گوشی ارزان قیمت اندرویدی “اندروید وان” استفاده کند.


. گفته شده است که برای انجام این مهم و ساخت محصولاتی که مانند موبایل های سری نکسوس دارای اندروید خالص بوده و آپدیت های گوگل را سریع تر از عموم دیوایس ها دریافت می کنند ابرقدرت جستجوی اینترنتی به سراغ تولید کنندگان محبوب محلی نظیر Micromax، Karbonn و Spice رفته است تا بتواند با ارزان ترین تولید محصولاتی قابل قبول و پر فروش عرضه کند. حال با انتشار دعوت نامه گوگل برای ۱۵ سپتامبر در هندوستان به نظر می آید که شایعه آغاز عرضه اولین سری این محصولات در سپتامبر به حقیقت خواهد پیوست، هر چند با توجه به کمی اطلاعات هنوز نمی توان به قطعیت در این رابطه اظهار نظر کرد. گوگل در متن دعوت نامه به ارائه توضیحات بیشتر در مورد این رویداد در روزهای آتی اشاره کرده است.


این گوشی در واقع قسمتی از طرح اندروید وان به حساب می‌آید که همانطور که گفته شد به سازندگان اجازه می‌دهد با به‌کارگیری سخت‌افزار کم‌هزینه، گوشی‌ همراه هوشمند ارزان قیمت بسازند. با این حساب می‌توان گفت اگر واقعا گوگل موفق شود طرح خود را اجرایی کند خواهد توانست بازار بیشتری را برای گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید با قیمت کمتر ایجاد کند.

تاکنون سه تولیدکننده گوشی‌های موبایل با نام‌های میکرومکس، کربن موبایل و اسپایس موبایل در برنامه‌ تولید گوشی‌های همراه ارزان قیمت اندرویدی شرکت نموده‌اند. اطلاعات زیادی در خصوص این گوشی‌های اندرویدی که گفته می‌شود قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار دارند منتشر نشده‌ اما گفته می‌شود گوشی‌ تولیدی شرکت میکرومکس از ۲ سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و از صفحه نمایش ۴.۵ اینچی برخوردار است، رادیو اف‌ام و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز از جمله سایر مشخصات این گوشی خواهد بود.

گوگل برای این سری گوشی‌ها نسخه اندروید خام و یا به اصطلاح استوک را در نظر گرفته است. کاملا مشخص است که گوگل برنامه‌های زیادی برای پروژه اندروید وان در سر دارد و با این حساب باید ببینیم تا چه حد می‌تواند به هدف‌های خود در این پروژه دست پیدا کند.