Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > به زودی شاهکار جدید گوگل یعنی Nexus 9 با همکاری htc معرفی خواهد شد

به زودی شاهکار جدید گوگل یعنی Nexus 9 با همکاری htc معرفی خواهد شد

به زودی شاهکار جدید گوگل یعنی Nexus 9 با همکاری htc معرفی خواهد شد
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده
  • بازدیدها 3 748



مدتی از آغاز شایعات در خصوص همکاری اچ‌تی‌سی با گوگل برای تولید تبلت نکسوس بعدی می‌گذرد و اکنون شاهد تاییدها و شواهد بیشتری در این خصوص هستیم. نخست وب سایت انویدیا بود که به شکل ناشیانه ای خبر از تولید تبلت نکسوس ۹ داد و حالا امروز ژورنال وال استریت کسب اطلاع کرده که مهندسین شرکت تایوانی اچ تی سی رفت‌وآمدهای بسیاری را به شرکت گوگل در آمریکا داشته‌اند تا مراحل نهایی تولید تبلت نکسوس ۹ را بررسی کنند.
مسئولان اجرایی اچ‌تی‌سی برای کار بر روی این پروژه راهی مانتین ویو مقر اصلی گوگل شده‌اند.

همانگونه که می دانید دستگاه های Nexus محصولات انحصاری گوگل می‌باشند، از این رو دارای کیفیت بهتری نسبت به اکثر دستگاه های اندرویدی دیگر هستند. توان سخت افزاری و نرم افزاری بالای این دستگاه ها موجب می شود که توسعه دهنده های (Developers) بسیاری همواره بر روی این دستگاه‌ها کار کرده و شاهد انواع نرم افزارها، پچ ها و رام های غیر رسمی فوق العاده برای این دستگاه ها باشیم.

بر اساس گزارش منابع وال‌استریت ژورنال، یکی از دلایل اصلی انتخاب اچ‌تی‌سی از سوی گوگل، جلوگیری از ایجاد انحصار در اثر انتخاب یک تولیدکننده برای چند بار پیاپی بوده است. دو نسل قبلی تبلت‌های Nexus گوگل هر دو توسط ایسوس تولید شده بودند بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که گوگل برای تبلت بعدی خود یک تولیدکننده‌ی مطرح دیگر را انتخاب کند. گفته می‌شود که گفتگوها با اچ‌تی‌سی بر سر تولید تبلت نکسوس جدید هم‌اکنون بیش از یک سال است که در جریان بوده که هر دو شرکت تلاش کرده‌اند چیزی در این خصوص فاش نشود. در همین زمینه گوگل و اچ‌تی‌سی از اظهار نظر خودداری کرده‌اند اما گوگل پاسخ کوتاهی در این خصوص ارائه نموده:

اندروید اکوسیستم پر جنب و جوش و پویایی است و بسیاری از فعالان صنعتی در حال ایفای نقش خود به بهترین شکل هستند. فضا برای همکاری با افراد و تولیدکنندگان بسیاری وجود دارد که می‌توانند در این جریان سهیم بوده و به نوآوری با اندروید بپردازند.




از نظر سخت‌افزاری، نکسوس 9 تولیدی توسط اچ‌تی‌سی از پردازنده‌ی Nvidia's Tegra K1 بهره خواهد برد که از طریق پرونده حقوقی تنظیم شده توسط انویدیا صحت آن به تایید رسید. سایر جزئیات در این مرحله نامشخص هستند اما انتظار می‌رود گوگل این تبلت را در کنار معرفی و عرضه‌ی عمومی اندروید ال رونمایی کند. بنابراین احتمالا باید در نیمه‌ی دوم اکتبر منتظر این رویداد مهم باشیم.

و در پایان مشخصات احتمالی این تبلت را در تصویر زیر مشاهده میکنید.