Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > رسوایی اخیر اپل: مشکل خم شدن ایفون 6 در جیب شلوار!

رسوایی اخیر اپل: مشکل خم شدن ایفون 6 در جیب شلوار!

رسوایی اخیر اپل: مشکل خم شدن ایفون 6 در جیب شلوار!
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده
  • بازدیدها 10 527



اپل طبق روال هر ساله آیفون یا به نوعی آیفون‌های جدید خود را هجدهم شهریور ماه معرفی و در این میان بسیاری را خشنود و عده‌ای را نا امید کرد اما اگرچه عده‌ای همچنان معتقدند آیفون‌های جدید باید نازک‌تر از اینها بود، اما ظاهرا این عده اگر این مطلب را بخوانند دیگر همین ضخامت آیفون را نیز خواهند پذیرفت!

محصولات تازه معرفی شده نه خارق‌العاده هستند و نه بی‌نقص و همانگونه که انتظار می‌رفت بعد از عرضه‌ی جهانی شاهد خبرهایی از گوشه کنار جهان حاکی از معایب و اشکالات پیش آمده در این محصولات هستیم و البته خواهیم بود.

در تازه‌ترین و شاید عجیب‌ترین مشکل گزارش‌شده از فبلت آیفون 6 پلاس ادعای خم شدن بیش از اندازه‌ی آن است که در فروم وب‌سایت MacRumors و به نقل از یکی از کاربران این فروم منتشر شده است. وی در شرح این مشکل آورده است:

دیروز حدود ساعت 10 درحالی‌که آیفون جدیدم را در جیب جلوی سمت چپ شلوارم گذاشته بودم از خانه خارج شدم در حدود 4 ساعت مجبور به رانندگی برای رسیدن به عروسی بودم و بعد از رسیدن حدود 2 الی 3 ساعت برای صرف شام بر روی صندلی نشستم سپس حدود 2 ساعت رقصیدم و راه خانه را در پیش گرفتم که بعد از 4 ساعت رانندگی به منزل رسیدم . در روزی که حدود 18 ساعت نشسته بودم برای رفع خستگی رانندگی کمی بر روی مبل نشستم و آیفونم را بر روز میز قراردادم که ناگهان براثر انعکاس نور متوجه خمیدگی بیش‌ازاندازه بدنه آن شدم.

در همین حال کاربر دیگری نیز تصویر دیگری از این مشکل منتشر کرده که شاید نشان از نازک بودن بیش از حد آیفون 5.5 اینچی جدید اپل دارد!



و حالا بعد از گذشت چند روز به نظر می رسد خم شدن آیفون 6 پلاس در جیب به صدر خبرهای گوشی های موبایل رسیده است! بعد از انتشار ویدیویی از خم شدن این گوشی، عکس هایی دیگر توسط کاربران منتشر شد که نشان می داد آیفون 6 پلاس آن ها نیز در جیب خم شده است.

در این بین کمپانی‌های رقیب مانند ال جی و سامسونگ به فکر افتادند که این ویژگی آیفون یعنی خم شدن را مسخره کنند!

اینبار ال جی از سامسونگ پیشی گرفت و شروع کننده راه تمسخر خم شدن آیفون 6 پلاس بود. بعد از اینکه خبرهایی از خم شدن آیفون 6 پلاس در جیب شلوار به سرعت دنیای مجازی را پر کرد، کمپانی‌های رقیب مانند ال جی به فکر افتادند که این ویژگی آیفون یعنی خم شدن را مسخره کنند.

ال جی در صفحه توییتر خودش هشتگی را به همراه عکسی از گوشی خمیده خودش یعنی جی فلکس منتشر کرده که این هشتگ #bentgate است و در واقع اشاره به ویدیویی می‌کند که در آن خم شدن آیفون 6 پلاس نشان داده می‌شود. پست ال جی در توییتر خیلی کوتاه است اما اثری عمیق را بر خریداران آیفون 6 پلاس که باید نگران شکسته شدن آیفون خودشان در جیب شلوارشان باشد خواهد گذاشت.



اما ال جی در این راه تنها نیست و همه کمپانی‌ها از اپل کینه داشته و منتظر یک نقطه ضعف از اپل هستند. سامسونگ دومین کمپانی‌ای است که خم شدن آیفون 6 پلاس در جیب شلوار را مسخره کرده است. سامسونگ در صفحه توییتر خودش عکسی از گوشی گلکسی نوت اج قرار داده و در بالای آن نوشته که منحنی است اما خم نمی‌شود (همانطور که می‌دانید گوشی نوت اج در کناره سمت راست صفحه نمایش 5.6 اینچی خودش خمیدگی دارد).



این فشارها آنقدر گسترده شدند که اپل روز گذشته اطلاعاتی را در باره‌ی نحوه‌ی تعویض گوشی‌های آسیب دیده ارائه کرد؛ اما این اقدام هم نتوانست از فشارها بکاهد. حال فیل‌شیلر، مدیر ارشد بازاریابی اپل خود وارد عمل شده و خیال کاربران را از این بابت راحت کرده است.

اپل احتمال خم شدن آیفون ۶ را در شرایط استفاده عادی به‌ندرت دانسته و گفته است که تنها ۹ نفر از صاحبان چند میلیون آیفون فروخته شده با این مشکل روبرو شده‌اند.

اپل روز گذشته رسانه‌های مختلف را به آزمایشگاه کنترل کیفیت آيفون دعوت کرد تا از نزدیک با تست‌های پیچیده‌ای که بر روی آيفون‌‌ها انجام می‌شود، آشنا شوند. پس از آن نیز فیل‌شیلر، مدیر ارشد بازاریابی جهانی اپل، همان شخصی که در کنفرانس معرفی آيفون‌های جدید به روی سن آمد و این محصولات را معرفی کرد، اطلاعاتی را ارائه کرده تا خیال کاربران از خرید آیفون ۶ راحت شود:
همانطور که ما انتظار داشتیم، احتمال خم شدن آیفون‌ها در شرایط استفاده عادی و در دنیای واقعی بی‌نهایت کم است. اما ما به مشتریان خود می‌گوییم که اگر هر مشکلی برای آیفون‌تان اتفاق افتاد به مرکز خدمات اپل مراجعه کنید تا کارشناسان اپل، محصول شما را بررسی کنند. اگر این مشکل (خم شدگی) برای آیفون شما اتفاق افتاده باشد، آن‌وقت ما برایتان تعویضش می‌کنیم.
فیل‌ شیلر - مدیر بازاریابی اپل



اپل با این اقدام خود تا حدودی خیال کاربران آیفون را راحت می‌کند که حداقل اگر گوشی‌ آن‌ها دچار خم شدگی شد، می‌توانند بدون پرداخت هزینه آن را تعویض کنند.
اما این شرایط مطمئنا توسط توزیع‌کنندگان غیر رسمی اپل در ایران اعمال نخواهد شد!