Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > مایکروسافت نام نوکیا را به کلی از گوشیهای ویندوز حذف خواهد کرد

مایکروسافت نام نوکیا را به کلی از گوشیهای ویندوز حذف خواهد کرد

مایکروسافت نام نوکیا را به کلی از گوشیهای ویندوز حذف خواهد کرد
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده admin
  • بازدیدها 9 975



مایکروسافت خیلی آرام و آهسته نام برند نوکیا را از گوشی‌های خود خواهد برداشت و این کار را چند ماهی است که در پیش گرفته است. در اولین حرکت، مایکروسافت سایت دستگاه‌های موبایل را راه‌اندازی کرد و هم‌چنین اعلام شده تا کاربرین و بازدیدکنندگان سایت نوکیا از این پس به سایت جدید مراجعه کنند. حال مایکروسافت از برند «مایکروسافت لومیا» پرده برداشت که جایگزین نوکیا لومیا در محصولات آینده خواهد شد.


مایکروسافت چندی است که قصد دارد کل کمپانی و محصولات خود را به صورت یکپارچه و تحت یک سیستم خاص پایه‌ریزی کند که یکی از این حرکت‌ها در بخش موبایل این کمپانی آمریکایی است. به دنبال انتقال سایت نوکیا به بخش موبایل سایت مایکروسافت، شعبه‌ی فرانسه نوکیا به عنوان اولین شعبه‌ی این کمپانی، نام مایکروسافت لومیا را در شبکه‌های اجتماعی خود مانند فیس‌بوک و توییتر به کار برد و طبق گفته‌ی ردموندی‌ها، باقی شعبات نیز طی هفته‌ی آینده نام جدید مایکروسافت لومیا را استفاده خواهند کرد.



لازم به ذکر است که تصمیم مایکروسافت برای کنار گذاری نام نوکیا به معنی حذف شرکت نوکیا نیست. این کمپانی فنلاندی هم‌چنان به حیات خود در قالب ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطی و مخابراتی ادامه خواهد داد. انتخاب نام لومیا به جای نوکیا چیز عجیبی نیست چرا که طی چند وقت اخیر، نام برنامه‌هایی که درشان نوکیا به کار رفته بوده است، پس از آخرین بروزرسانی تبدیل به لومیا شد و در تبلیغات اخیر مایکروسافت، نام لومیا به کار گرفته می‌شد.

چیزی که هنوز به طور دقیق معلوم نیست، آینده‌ی ویندوزفون در قالب برند جدید است و این‌که در بازار تعداد زیادی گوشی با لوگوی نوکیا در جلو و پشتشان وجود دارد شاید مقداری دردسر ساز باشد.

باید تا معرفی گوشی‌های جدید مایکروسافت صبر کرد و دید ردموندی‌ها در گوشی‌های بعدی خود چه نامی را دقیقا بر روی محصولات خود به کار خواهند برد. لومیا؟ مایکروسافت؟ لومیا مایکروسافت؟ باید دید آیا این بازنگری برندینگ می‌تواند تاثیر مثبت بر روی فروش گوشی‌های ویندوزفون داشته باشد؟