Android Marketاندروید مارکت اندروید مارکت
اندروید مارکت > اخبار > سونی گوشی‌های اکسپریا Z4 و Z4 اولترا را چهارم ژانویه معرفی می‌کند

سونی گوشی‌های اکسپریا Z4 و Z4 اولترا را چهارم ژانویه معرفی می‌کند

سونی گوشی‌های اکسپریا Z4 و Z4 اولترا را چهارم ژانویه معرفی می‌کند
  • تاریخ
  • دسته‌بندی اخبار
  • نویسنده
  • بازدیدها 11 080



با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه CES 2015 و کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون، سرعت انتشار شایعات و تصاویر مربوط به اکسپریا Z4 سونی بیشتر می‌شود. آخرین اخبار منتسب به اکسپریا Z4 و Z4 اولترا حکایت از معرفی این محصولات در پنجم ژانویه سال ۲۰۱۵ دارد.

براساس شایعات به گوش رسیده، سونی قصد دارد تا نسل جدید پرچمدار خود را به همراه نسل جدید فبلت خود، اکسپریا Z4 اولترا در تاریخ پنجم ژانویه و در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2015 در لاس‌وگاس معرفی کند.

شایعات جدید مطرح شده در مورد اکسپریا Z4 سونی، انتظارات در مورد مشخصات فنی این پرچمدار را کاهش داده است. براساس اطلاعات منتشر شده، اکسپریا Z4 سونی با یک صفحه‌ی نمایش ۵.۴ اینچی ترایلومینوس با رزولوشن QHD روانه‌ی بازار خواهد شد. پیش‌تر شایعاتی در مورد استفاده از یک صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی مطرح شده بود. پیش از این گمانه‌ها از بکارگیری تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ در این تلفن‌هوشمند خبر داده بودند، این در حالی است که جدیدترین شنیده‌ها خبر از بکارگیری اسنپ‌دراگون ۸۰۵ در این گوشی دارند. با توجه به احتمال معرفی اکسپریا زد ۴ در ماه ژانویه، استفاده از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۰۵ منطقی به‌نظر می‌رسد، چراکه عرضه‌ی محصولی با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ در تاریخ عنوان شده دور از انتظار است. سونی نیز نشان داده که علاقه‌ای به تعبیه آخرین تراشه‌های موجود در قلب جدیدترین گوشی‌های خود ندارد.

ممکن است اکسپریا زد ۴ سونی از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره ببرد.



در مورد دوربین نیز شایعات حکایت از این دارند که سونی از سنسوری با رزولوشن ۲۰.۷ مگاپیکسل بهره خواهد برد، هرچند رزولوشن سنسور اکسپریا زد ۴ نیز ۲۰.۷ مگاپیکسلی است اما، به نظر می‌رسد آخرین نسل از این سنسور که اخیرا معرفی شده، در Z4 استفاده شود . همچنین باید به دوربین جلویی نیز اشاره کرد که شایعات حکایت از بکارگیری سنسور ۴.۸ مگاپیکسلی برای آن دارند. باتری مورد استفاده در اکسپریا Z4 سونی، ظرفیتی برابر ۳۴۲۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد داشت تا قادر به تامین انرژی صفحه‌ی نمایش بزرگ Z4 باشد. از نظر طراحی شاهد کاهش حاشیه‌ی صفحه‌ی نمایش در طرفین و بالای اکسپریا Z4 به‌همراه افزایش انحنا در لبه‌ها هستم اما شکل و شمایل کلی دستگاه با نسل قبلی تفاوت چندانی نمی‌کند.

در مورد اکسپریا Z4 اولترا شایعات حکایت از بکارگیری صفحه‌ی نمایش ۵.۹ اینچی ترایلومینوس، تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۰۵ و سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در پشت فبلت به‌همراه فلاش دوگانه دارند. یکی از ویژگی‌های بارز این فبلت، ضخامت ۵.۷ میلی‌متری خواهد بود. باریک بودن اکسپریا Z4 اولترا، با توجه به ضخامت کم نسل پیشین فبلت سونی، قابل پیش‌بینی است. با توجه به اینکه سونی در مراسم معرفی سنسور جدید IMX230 خبر از تولید نمونه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی این سنسور داد، احتمال می‌رود این سنسور در اکسپریا Z4 اولترا مورد استفاده قرار گیرد.